Tuesday, March 12, 2013

Kegembiraan Anggota Keselamatan dgn Pengumuman Kenaikan Gaji cuba di 'robek' Rafizi Ramli

Dari laporan Malaysiakini, pengarah strategik PKR , Rafizi Ramli tidak bersetuju dengan kenaikan gaji anggota keselamatan oleh Najib semalam. Rafizi berpendapat, Najib tiada hak untuk membuat pengumuman itu memandangkan sudah habis mandat pentadbiran BN 8 Mac lalu. Rafizi mendakwa pengumuman Najib itu hanyalah untuk menarik undi anggota keselamatan.

Samada kenyataan yang dibuat oleh Najib itu sah atau tidak , yang menjadi keutamaan sekarang ialah kebajikan anggota keselamatan sekarang menjadi keutamaan, lebih2 lagi dengan insiden Lahad Datu yang membuka mata semua pihak. Skim tangga gaji baru yang diumumkan itu menjadikan proses lebih cepat bagi anggota keselamatan menikmati kadar gaji baru. Kalau diikutkan sangat dengan kepala otak Rafizi lembu, maka lambat lagi lah anggota keselamatan kita nak nikmati tangga gaji baru.

Pada belanjawan 2013 yang lepas, Najib telah mengumumkan insentif kepada anggota polis dan atm . Maka pengumuman semalam adalah tambahan kepada belanjawan 2013 . Ini bukan soal nak tarik undi, ini lebih kepada kesedaran kerajaan sedia tentang betapa tingginya martabat polis dan tentera dalam sesebuah negara dengan pengorbanan yang mereka lakukakan.

Buat Rafizi, stop lah sekejap berpolitik dan biarlah polis dan tentera terima kenaikan gaji mereka dengan hati yang gembira. Entah esok atau lusa, nyawa mereka sentiasa menjadi taruhan dalam menjaga keamanan negara ini.

Penulis berasa sedih dengan kehilangan satu lagi nyawa di pihak kita tengah hari tadi, dan apa yang diumumkan Najib semalam sekurang kurangnya menjadi pembakar semangat utk polis dan tentera kita. Walaupun tiada lagi di dunia ini, isteri dan waris2 mereka masih boleh merasa nikmat kenaikan yang diumumkan PM semalam.
Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

9 comments:

"Kalau diikutkan sangat dengan kepala otak Rafizi lembu, maka lambat lagi lah anggota keselamatan kita nak nikmati tangga gaji baru."

ni aku nak komen, kalau ikut palotak Rafizi tu 'lambat' nak nikmati gaji baru? lambat ko cakap? lambat? lambat korak hang! kalau ikut palotak dia tu, jangan kata lambat, TAKKAN DAPAT TERUS DUNIA SAMPAI AKHIRAT OK!!! ko ke korang ke rasa ape? btol tak pe aku cakap ni? sape setuju cakap setuju.

Aku setuju dengan Wan Izwar.. Bukan sahaja tak naik terus, aku dengar Nurul Izzah ura-ura kalau pegang Putrajaya nanti, nak beku pengambilan polis & tentera.

Ha, baguih sangat lah tu.. Mula-mula beku, katakan la dalam 10 tahun depa tak ambil anggota-anggota baru, pastu bila habis pencen sebahagian polis & tentera yang berbangsa Melayu, tinggal sikit saja yang masih berkhidmat, haaa... masa tu lah depa akan buka balik pengambilan baru, tapi pengambilan berkuota la, Melayu 1, 9 lain-lain bangsa...

benar tu... mungkin tak naik langsung... aku dah tersalah tulis kata LAMBAT ,

Parti Kencing Rakyat....dah2 lah Fizi..oouchhh!!!amacam KONEK BENGKOK NUAR masuk dalam BURIT KAU...sakit ke sedap...banggang kau ni ek...

Ni aku nak bagitau kalau mangkuk ni cakap dpn aku kalau tak kena penerajang ku penampar sampai koma .. bagul dogoi betoi budak ni ada masalah saja kalau kerajaan.buat apapun benda yg elok pun duk komplen

orang melayu macam rafizi ni banyak dalam malaysia, bukan jenis tak sedar diri tapi berperangai bongkak, takbur dan riak...ini lah rupa manusia melayu yang akan melarikan diri dulu ke luar negara kalu sesuatu terjadi kepada bangsa melayu....ada sesiapa yang masih ingat mengenai boat people vietnam yang melarikan diri? Bagi saya mereka itu sama la dengan si rafizi ini yang boleh di kategorikan sebagai pengkhianat bangsa dan tanah air

aik, komen dia ni agak heran ben jaib. biasanya pr akan kata..kami akan bagi 18 x ganda dari yg bn kasi. tak gitu rapizi lembu?

gen 2 semenchu

BN bawa keamanan pda sabah tapi PKR bawa kehancuran pada Sabah.!!!

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu