Friday, March 8, 2013

Isu Lahad Datu : Tian Chua beri amaran pada pejuang siber

Tian Chua bagaikan cacing kepanasan bila cerita mengenai beliau memperkecilkan pasukan keselamtan negara digembar-gemburkan dalam blog-blog pro-kerajaan BN . Tentu yang mengikuti perkembangana Lahad Datu tahu apa yang menyebabkan Tian Chua benar-benar panas hati dengan blogger . Tapi tak nak lah aku sebutkan disini , tapi mungkin bagi yang berminat boleh lihat artikel2 blog2 yang lepas mengenai apa yang diperkatakan Tian Chua . Beliau tersilap kerana menyatakan bahawa apa yang berlaku di Lahad Datu hanyalah sandiwara UMNO dan kerajaan BN , jesteru ramai yang tidak berpuas hati dengan kenyataan beliau maka satu demonstrasi besar-besaran telah diadakan untuk membantah kenyataan beliau itu .


Tian Chua seolah-olah cuba menafikan apa yang beliau katakan itu , namun kalau tak ada angin masakan pokok akan bergoyang . Langkah Tian Chua untuk cuba menonjol kali ini nampaknya adalah satu kesilapan yang amat besar. Kenyataan beliau telah mengusik kesabaran orang ramai , tambahan pula dengan konfrontasi luar yang berlaku di Lahad Datu ketika ini . Semua juga sedia maklum, Tian Chua mempunyai nilai 'sentimental' yang tesendiri terhadap pihak polis . Al maklum lah insiden2 beliau dengan pihak polis, adalah antara insiden2 yang menunjukkan nilai yang ada pada ahli politik pembangkang hanyalah di bawah tapak kasut . Tentu masih ingat tentang insiden dimana Tian Chua menggigit seorang polis ?? Jadi tak hairanlah apabila kenyataan2 beliau dilihat seperti memperlekehkan anggota keselematan negara.

Dari laporan KLPos , Tian Chua dalam satu sidang media yang diadakan pada 7/3/2013 telah memberi amaran kepada blogger pro-kerajaan supaya menghentikan 'fitnah' terhadap beliau . Menurut beberapa rakan, Tian Chua kelihatan agak tertekan sejak kenyataan beliau mendapat liputan meluas dalam media arus perdana dan blog-blog . Malah juga dimaklumkaan Tian Chua menerima pelbagai sms yang mengecam kenyataan beliau . Kita tidak pasti adakah Tian Chua akan lebih berhati-hati selepas ini dengan reaksi pelbagai yang diterima ? Tetapi yang pasti apa yang berlaku pada Tian Chua harus diambil iktibar oleh penyebar-penyebar fitnah dan tukang caci maki yang lain dalam PR , siapa tahu mungkin selepas ini giliran anda pula menjadi bahan kutukan seluruh rakyat Malaysia ?

"Tian Chua mendakwa, blogger UMNO yang menyiarkan berita tersebut telah memfitnah dirinya ketika berucap di Puchong dengan menyifatkan pengorbanan anggota keselamatan dengan ayat 'Komando Mati Katak'.

"Perkara ini dirumitkan bila blogger UMNO, termasuk Papa Gomo dan yang lain mereka berita bahawa saya mengeluarkan kenyataan tersebut ketika berucap.

"Ini fitnah yang keterlaluan dan telah membawa ancaman terhadap keselamatan peribadi saya. Saya menasihatkan semua blogger yang menyiarkan berita palsu ini untuk berhenti dalam 24 jam, dan saya akan hantar surat saman kepada sesiapa yang meneruskan sebaran berita palsu ini," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Pada 1 Mac lalu, Tian Chua seperti dipetik dalam lidah rasmi PKR, Keadilan Daily mendakwa kejadian yang menyebabkan kematian anggota pasukan keselamatan negara dan penceroboh dari Filipina itu hanya konspirasi UMNO dan kerajaan."

seterusnya

6 comments:

Oiii cina tongkang.. U sudah salah cakap.. Lu tanggung sendiri. Jgn tak ada telo laaaa mcm lu punya nuar... Lu bagus jgn jadi wakil rakyat kalau otak mcm puaka. Bodo punya orang

Takkan semua lupa ayat femes dia "I'll smashed your head". Alah masa kes dia smash adun bkt lenjan@Lanjan. Ingat tak semua. Ok skrg kita ckp ramai2 kat dia, I'll smashed your head

Tian Chua, gua Melayu..gua minat sama lu. Tapi lepas lu kata itu polis mati kena tembak sana Lahad Datu lakonan saja, gua telus tatak suka sama lu lagi. Apa pasat lu cakap itu macam, lu ingat ini mati punya hat, negala kena selang outsider macam itu wayang cerita combat ka... lu tak moleh jadi wakil lakyat lg, sbb lu tatak lasa sayang sama olang Malaysia. Nanti itu TSUNAMI hantam Malaysia.. pun lu kata lakonan kerajaan Malaysia. Mampuslah lu BABI..........

Wa tak suka lu la. I'll smashed your head

Lu sendri cakap lu sendri tara ngaku.So chai la lu.

telajak pelahu haaa bole di undur ahh undur ahh UNDUR ahh
tapi AhSO telajak lu punya kata ahhh sendiLi binasaaa looo ahSo

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu