Wednesday, March 20, 2013

Dr.M belum jadi PM tapi dah boleh bagi IC pada Agbimuddin Kiram ?

Hari ni dalam Malaysiakini, Rafizi buat pendedahan bahawa Agbimuddin Kiram pernah bekerja sebagai pembantu pegawai daerah di Kudat pada tahun 1975 dan cuba mengaitkan dengan 'projek IC' . Kalau Agbimuddin Kiram jadi pembantu pegawai daerah pada tahun 1975, ini bermakna beliau dah jadi rakyat Sabah sebelum itu lagi. Takkan lah baru dapat IC terus dilantik jadi Assistant DO ?

Tak mustahil ketika itu Agbimuddin ada dua kerakyatan iaitu Malaysia dan Filipina , tambahan pula itu tahun 70an , susah nak trace orang pegang 2 kewarganegeraan ni. Biasa juga berlaku di Semenanjung apabila seorang sahabat aku di Kelantan pernah juga memegang IC Thailand . Perkara sama juga berlaku di sempadan Johor Singapura. Memang ada kes individu punya dua kewarganegaraan terutama di negara2 sempadan.

Ok , berkenaan cubaan Rafizi nak mengaitkan Dr.M yang kononnya memulakan 'Projek IC' dengan kewarganegaraan Agbimuddin Kiram, beliau seharusnya menghempas kepala bertalu-talu ke dinding sebelum buat kenyataan bodoh. Ini kerana Dr.M tak pernah jadi Perdana Menteri pada tahun 1975, kalau tak jadi PM , apa kejadahnya dengan 'Projek IC' pulak ??

Sekarang mau kata Projek IC started since 1957 ? Yang tu aku setuju..ramai dah suku sakat projek IC 1957 dah berterbaran di seluruh negara.
Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

8 comments:

saya setuju. Rafizi memang bodoh. kompom waktu sekolah dulu selalu gagal sabjek sejarah

Setuju bebenor, masa nak merdeka dulu kerajaan beri kerakyatan percuma lagi pada golongan tertentu tapi mereka masih lagi nak jadi pengganas komunis. Bunuh orang dan mengganas sana sini. Keturunan kepala komunis ni pun ramai yang jadi YB-YB yang tak sedar dek untung!

org dah tersepit...mcm tu la. minta Allah beri balasan yg setimpal kepadanya jika dia cuba fitnah dan adu domba. kalau kita hina dia kita tak ubah macam samseng pkr. tiru macam najib n rosmah...cool ajer. Allah bersama org yg bersabar dan benar. hidup BN

HAHAHAHA..RAFIZI LEMBU BODO..ELOK KITA AJAK BERDEBAT PASAL ISU IC NI..MESTI TERSERLAH KEBODOHANNYA..MEMANG KENA DGN NAMANYA..LEMBUUUUU..HAHAHAHA..

Yang stuju smuanye org bn,layan je la ye

selagi boleh kait kait jer...nama pun spinner

banggang!!! nak berlagak pandai, konon2 dia tahu dan pandai!!!

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu