Friday, March 8, 2013

100 ekar tanah di Bernam di 'bolot' pemimpin DAP

Hipokrasi pemimpin2 PR nampaknya makin terserlah . Semakin hampir dengan PRU-13 makin banyak tembelang mereka dah terburai . Dalam ceramah-ceramah yang mereka jaja satu Malaysia , kononnya mahu membenteras rasuah , kronisma dan segala isme-isme yang berkaitan namun betullah orang kata , bangkai gajah macam mana nak tutup ?? Pendedahan terbaru ialah berkenaan dengan Theresa Kok , woww dulu dari DAP , si Jenice Lee ... sekarang Theresa pulak , memang kuat betul nafsu mereka ni dengan wang ringgit . Depan rakyat punya lah berlakon jadi pembela , menunding jari pada orang lain kononnya orang lain rasuah dan mereka pula adalah dari golongan yang bersih-bersih dan wangi-wangi belaka . Malangnya sikap talam dua muka pemimpin2 PR ini akhirnya dibongkarkan .



Dari laporan KLPos , Theresa Kok dikatakan membolot tanah Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor seluas 100 ekar di Bernam bagi membina sebuah penempatan kaum Cina . Benarkah apa yang dikatakan oleh Salleh Samad ini ? Apa tujuan Theresa Kok yang kononnya tidak rasis mahu membina penempatan kaum Cina dengan tanah yang dibolotnya itu ? Nampaknya tindak tanduk beliau menimbulkan banyak persoalan , ini lah akibatnya apabila kuasa yang ada diserahkan pada pemimpin DAP , seperti ada satu agenda yang tersembunyi .  Dari laporan KLPos ;


"Teresa Kok ini dah minta tanah 100 ekar daripada 10 000 (ekar) 'land bank' PKNS ini. Dia mintak 100 ekar di Bernam tu... dia nak masukkan Cina-Cina kat situ. Itu yang saya tak faham. Kenapa Board of Director (Ahli Lembaga Pengarah PKNS) membenarkan.

"Signboard (papan tanda) dah naik juga.. jadi di sini kita kena bangun bantah sama-sama dengan orang Jelatek dan Taman Keramat.. kalau tidak habis tanah," katanya ketika membuat penjelasan tentang Datum Jelatek pada pentas Bicara Rakyat malam tadi.

seterusnya

1 comments:

hendak mengukuhkan bangsa cina di malaysia la

silap2 tanah tu untuk bangsa china yang akan di import dari tanah besar untuk duduk dan menjadi warganegara di situ....

pelik makin ramai cina cina yang aku jumpa rata2 tak reti cakap bahasa melayu....

ini cina malaysia ker cina dari CHINA,,,,,,,

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu