Friday, February 8, 2013

Malaysia Dijajah Secara Halus Kiranya BN Tumbang

Penubuhan sebuah kerajaan baru menggantikan kerajaan lama yang telah berpuluh tahun mempunyai pengalaman memerintah dan memacu pertumbuhan negara sejak merdeka lagi dikhuatiri bakal meninggalkan impak2 tertentu . Kita tak menafikan demokrasi iaitu hak rakyat untuk memilih kerajaan yang mereka suka , namun sekiranya kerajaan baru yang terbentuk tidak mempunyai ikatan perpaduan yang mantap diantara parti-parti komponennya boleh dipersoalkan ? Dilihat pakatan DAP, PKR dan PAS mempunyai agenda masing2 , mungkin hanya ketika pilihanraya bakal menjelma masing2 cuba menzahirkan pada rakyat bahawa segala perbezaan mereka boleh diatasi .

Namun dalam soal pemilihan Perdana Menteri pun , masing2 seolah-olah teragak2 terutama dari PAS , walaupun dipersetujui Anwar Ibrahim akan menjadi Perdana Menteri , namun sekiranya kerusi yang dimenangi PAS atau DAP lebih banyak dari PKR , apakah mereka masih boleh memilih Anwar untuk menjadi PM ? Kita sedar masing2 mempunyai agenda tersendiri, masing2 bermuka-muka ... manis bila berada di depan dan ada strategi untuk tikam sesama sendiri bila di belakang , contoh terdekat ialah apabila dalam mesyuarat PKR Pulau Pinang , TKM menggelar Lim Guan Eng dari DAP sebagai 'arrogant' dan 'tokong' . Entah apa pula yang berlaku dalam mesyuarat PAS dan DAP pula ? Kita yakin masing2 menyimpan agenda2 tersendiri sekiranya menang PRU . Namun disebalik agenda2 ini dan ketidaksefahaman ini mereka akan melakukan apa saja untuk memastikan BN tidak kembali berkuasa .



Dari rakan blogger MIK ;


"Persoalannya sekarang, apakah akan terjadi sekiranya BN tewas pada PRU ke 13 nanti, menyaksikan Datuk Sri Najib menjadi Ketua Pembangkang dan Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri yang baru…?

Iya, sudah pasti kita semua mengucap panjang sambil melafazkan “Na’uzubillah Minzalik..” mintak Ya Allah kau jauhkanlah perkara ini berlaku…!

Andaikata Pakatan Pembangkang berjaya memenangi 112 kerusi dan BN hanya mampu menang 110 kerusi Parlimen, maka mimpi ngeri kita menjadi kenyataan….

Dengan berat hati kita akan menyaksikan bertahtalah jawatan Perdana Menteri sepertimana yang selalu diidam-idamkan oleh Anwar Ibrahim selama ini.

Kita jangan lupa pada peristiwa yang pernah berlaku di Pulau Pinang sebaik sahaja Koh Tsu Koon terpaksa serahkan kuasa kerajaan negeri kepada Lim Guan Eng. Maksudnya disini ialah, siapakah tetamu luar negara yang berkunjung ke Pulau Pinang ketika itu…?"


Seterusnya

9 comments:

Ya ini memang berlaku sekiranya PR menang, PAP, Zionis akan melebarkan agenda mereka, keistimewaan kaum melayu akan terhapus sikit demi sedikt dan lama2 hilang. Petronas, talikom, khazanah holding dan banyak lagi milik kerajaan dan ditunjangi oleh anasir2 asing..percayalah ini akan berlaku..aset PKNS Selangor, Yayasan Selangor, tanah di Kelantan contoh yg terbaik yng telah berlaku..cuma nasib baik Yayasan anak yatim tak jadi..

Pendek kata.... BN tumbang = Islam dan Melayu tumbang.

Bro..kalau ye pun nak promosi phone number bukan kat blog politik,pi la tinggalkan komen di blog artis...byk awek selalu singgah situ..silap haribulan pondan pun calling2 lu

Gua taiko kt sg tua selayang..lu pahal admin?nk kne ludah?fuck umno...xpuas ht call aku mazlan todak0122118747..

Huhhh dahsyatt bro ni..gangstar sungguh! Inilah sikap pecacai2...belum PR berkuasa dah nak tunjuk gangstar..nak bergasak bukan dgn bloggers..lu cari samseng kat petaling street ler bergasak..tengok telur sapa yg masuk dalam

Pukimak ko la bloger..haram jadah...aku jilat puki mak ko baru ko thu bloger haram cai. .bidaman bodoh..celaka..umno takde otak.lembu.biol...fuck urself najib....lan todak0122118747

Ramai lg taiko dlm msia yg aku kenal yg hebat2 tapi tk lh mcm saudara mazlan ni.klu nk berdebat biarlh berfakta serta profesional.budaya melambangkn bangsa.

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu