Tuesday, February 12, 2013

Kes Tunjuk Isyarat Lucah Pada Permaisuri Agong oleh Pemuda Cina adalah 'Acid Test' ?

Akhirnya cerita mengenai seorang pemuda Cina yang menunjukkan isyarat lucah kepada Permaisuri Agong semasa lawatan beliau ke Pulau Pinang disiarkan dalam laporan Bernama , ertinya cerita-cerita yang tersebar luas di internet sebelum ini adalah benar . Ini lah yang terjadi akibat terlalu bertoleransi , lama-lama akan ada golongan yang akan naik 'lemak' . Bukan lah kita nak mengungkit peristiwa pergaduhan antara kaum yang pernah berlaku pada tahun 1969 , cuma mungkin generasi baru tak mengambil iktibar kerana dalam sanubari mereka dah percaya dengan cerita-cerita dongeng yang disemai dalam pemikiran mereka bahawa 13 Mei 1969 hanyalah rekayasa UMNO semata-mata . Kini setelah 43 tahun peristiwa itu berlaku , bibit-bibit pencetus dilihat  cuba di 'usik' semula .



Dek kerana doktrin yang ditanam oleh pemimpin2 dalam PR , generasi muda terutama dari kaum Cina dilihat semakin berani bermain dan mempersoalkan isu-isu sensitif . Walaupun ia hanyalah kes terpencil , namun ada pendapat mengatakan persoalan-persoalan yang dibangkitkan merupakan 'acid test' . 'Acid test' adalah kaedah cuba-cuba dalam melihat kebolehpercayaan terhadapa sesuatu kaedah yang diguna pakai.  Misalnya melakukan provokasi dalam sesuatu isu dan melihat apakah reaksi masyarakat dalam provokasi itu , sekiranya reaksi tak keterlaluan ataupun masyarakat boleh menerima , maka kaedah yang sama akan digunakan berulang-kali atau mungkin dibuat dengan lebih ekstrem  selagi tiada respon dari masyarakat sekeliling.

Isu Najib dimalukan oleh segelintir penyokong PR di Pulau Pinang hanyalah isu kecil jika dibandingkan penghinaan yang ditunjukkan oleh pemuda berbangsa Cina ini terhadap Permaisuri Agong . Malaysia adalah negara yang berdaulat dan institusi beraja merupakan elemen penting dalam pembentukan negara ini . Seharusnya seluruh rakyat Malaysia sensitif dengan kepentingan institusi ini. Institusi beraja bukan lah berkaitan INDIVIDU itu sendiri tetapi lebih kepada LAMBANG kedaulatan Melayu di negara ini khususnya di Semenanjung Malaysia . Jadi bagi juak-juak PR yang sering mempersoalkan kan 'attitude' sesetengah sikap golongan kerabat perlu membezakan antara individu dan institusi . Atas sebab ini lah mantan Perdana Menteri , Tun Dr. Mahathir telah membina satu garis pemisah bagi membezakan konsep INDIVIDU dan LAMBANG dalam institusi beraja itu.

Apabila pemuda Cina itu menunjukkan isyarat lucah kepada Permaisuri Agong , beliau mungkin tidak sedar bahawa secara tak langsung beliau telah menghina seluruh rakyat Malaysia, khususnya orang Melayu yang mendukung konsep raja berpelembagaan. Kegagalan beliau memahami konsep ini sekaligus tak melayakkan beliau menjadi seornag warga-negara . Malahan sekiranaya hal serupa berlaku di Thailand , pemuda ini mungkin akan disumbat dalam penjara atau dibelasah dengan teruk oleh penduduk-penduduk di sana. Pengalaman penulis semasa menjalani kursus di Thailand , rakyat di sana tidak kira bangsa cukup hormat kepada Raja mereka walaupun diantara mereka mempunyai pandangan politik yang berbeza. Malangnya disini ada golongan yang nampaknya dah besar kepala , dan cukup angkuh hanya dek kerana Pulau Pinang dikawal selia oleh sebuah parti yang dipenuhi oleh golongan2 yang serupa dengan beliau.

Dari petikan blog Bro Jinggo ;


"Hari ini kita digempar dengan perbuatan yang sangat bangsat oleh seorang penyokong tegar DAP, menunjukkan isyarat lucah kepada konvoi DYMM Raja Permaisuri Agong... Kejadian berlaku di Lapangan Terbang Antarabangsa Bayang Lepas pada jam 1:05 tengah hari tadi. Si bangsat ini telah pun ditahan oleh pihak berkuasa.

Nama: LEONG PEI KOE
Umur: 29 tahun
Kerja: Quality Surveyor di sebuah kilang di Singapura
Pendidikan: Bsc Degree Building Economic and QS di Heriot Walt University Scotland, UK (2007)

Pada jam 12:50 tengah hari sewaktu rombongan DYMM Raja Permaisuri Agong berada di Terminal Perlepasan LTAB Bayan Lepas, Leong Pei Koe telah menunjukkan isyarat lucah kepada kenderaan yang diniaki oleh DYMM Raja Permaisuri Agong.

ASP Mohd Fakharuddin bin Abdul Hamid yang merupakan pengawal pengiring DYMM Raja Permaisuri Agong yang melihat gelagat lelaki tersebut telah keluar dari kenderaan pengiring dan merapati LEONG PEI KOE.

Amaran telah diberikan kepada lelaki berbangsa Cina tersebut yang dia boleh ditahan dan ditangkap di bawah Seksyen 294 (a) KK. Bagaimanapun, lelaki Cina itu mencabar pihak berkuasa agar menangkapnya dan berkata, di Pulau Pinang, polis Melayu tidak ada kuasa kerana Pulau Pinang adalah hak milik Cina.

Apabila ASP Mohd Fakharuddin menghampiri LEONG PEI KOE, lelaki Cina tersebut terus memberikan isyarat lucah beberapa kali. Dengan bantuan anggota PGA, akhirnya dia ditahan dan digari bagi siasatan dan tindakan lanjut.

Hasil siasatan polis mendapati, lelaki Cina tersebut tidak mempunyai rekod lampau, manakala ujian air kencingnya adalah negatif. "


Dari satu rujukan blog , LEONG PEI KOE juga dikatakan seorang ahli DAP Pulau Pinang . Beberapa maklumat beliau adalah seperti berikut ;


Kedatangan beliau ke Pulau Pinang mungkin boleh dikaitkan dengan kunjungan PSY ke negeri itu sekaligus menjadi salah seorang hadirin yang memperlekehkan Najib pada hari konsert. Kita tahu sikap sesetengah ahli DAP memang cukup 'racist' sehingga apa sahaja yang berkaitan dengan Melayu akan diperlekehkan . Mereka rasa cukup sekadar hidup dalam kelompok mereka sahaja . Di depan rakan-rakan berbangsa Melayu, golongan-golongan ini akan menunjukkan muka manis dan ayat-ayat yang dikeluarkan cukup 'innocent' tetapi apabila menggunakan bahasa Cina , mereka akan bercakap sesuatu yang tidak elok mengenai rakan Melayu mereka tadi . 

Perkara-perkara seperti ini biasanya dimaklumkan oleh rakan-rakan Melayu yang tahu berbahasa Cina .  Tidak semua orang Cina bersikap sebegini , sama seperti orang Melayu dan India tidak semua yang bersikap racist . Cuma kita perlu berhati-hati dengan golongan sebegini kerana tindakan2 mereka bakal mengeluarkan lebih banyak golongan2 racist di Malaysia . Tindakan satu kumpulan yang racist akan menjadikan satu kumpulan yang lain turut menunjukkan sikap yang sama. Oleh yang demikian, perlu di 'henyak' pada kumpulan yang menjadi pencetus !



10 comments:

Dengan jumlah sama bantuan yg berikan kepada orang China, UMNO/BN boleh tarik lebih dari 21 kali ganda pengundi Melayu atas pagar.

Kenapa membazir dlm 'pelaburan' berisiko tinggi?

lu pikir sendiri la

Jangan lupa bro Rusli negara ini dibangunkan oleh semua bangsa termasuk Cina, bahkan Cina merupakan penyumbang hasil terbanyak kerajaan, kalau ikut teori engkau lagi akan menghuru harakan negara ini, kita harus hidup dalam dunia realiti bukan dunia angan2. Manusia dilahirkan sama cuma akidah kita lain2. Hidup Najib

kalau dah tahap macam ni kurang ajar tak diambil tindakan.. pasti akan berlaku perkara yg tidak diingini bila rakyat yg akan ambil tindakan sendiri, gara2 cacing naik kemata....

kebanyakkan keja di lakukan olen org melayu . Cina hanya tukang arah je .
jdi knape takut kalau mereka ni tak ada .
Melayu pun ada karajaan masa lampau . KERAJAAN MELAYU MELAKA

penguatkuasaan lemah dn lembik....amaran demi amaran!!!

Mudah je, tangkap dan lenyapkan dia dari muka bumi ni, tanpa kesan. Itujelah kalau nak malaysia selamat dari syaitan2 DAPigs ini. Tiada DApigs ni, selamat malaysia.

Negara ini akan hanya sokong kafir zimmi bukan kafir mcm DAP tu..sah mereka tak bina negara .Kaut laba negara adalah...guna bumiputra & tekan untuk kayakan mereka..

hukuman harus dikenakan..suruh budak bangsat ni baca rukun negara dan fahamkan makdudnya...dari mula matahari terbit hingga ianya tenggelam.

Agong berhak tarik kerakyatan bangsat ni...kta bumiputera terlalu bg muka sgt dkt kaum cina..skrg mcm kaum cina demand smpaikn hak kebebasan bumiputera pn jd isu..

jangan bagi muka asyik amaran je lama2 mcm ni..tangkap masuk kandang 5 tahun kerja berat pasti takde lagi nak remeh temeh hal sultan dan intitusi raja.

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu