Tuesday, January 15, 2013

Mat Indon Pakai Baju 'Butuh Perubahan' Pada Hari HKR

Himpunan Kebangkitan Rakyat... atau TV3 selalu mentioned dalam Buletin Utama sebagai Himpunan Shamsidar . Seriously aku malas nak ambik tahu , pasal apa Buletin Utama gelar sebagai Himpunan Shamsidar. Bunyi agak kelakar , tapi pada masa yang sama nampak bodoh .. minta maaf la ye. Pada pandangan aku , apa yang lebih merisaukan ialah keganasan-keganasan yang mungkin timbul dek perhimpunan HKR ni . Mana nya tak ?? Dah buat 'planning' berbulan-bulan sebelum itu seluruhhh Malaysia hasut rakyat datang , aku guna perkataan hasut sebab Hishamuddin Rais cakap jangan takut guna perkataan tu ... itu yang di sebut, dia hasut orang untuk datang ke perhimpunan ni.



Targetnya 1 juta beb... perghhh . Malah aktiviti pemanas malam sebelum perhimpunan ada acara di Kelab Sultan Sulaiman... acara apa ?? Seperti biasa la , perkara yang sama diulang-ulang. Hasut dan terus menghasut , cacian dan makian ..pengikut2 terus didoktrinkan untuk menerima perkara2 yang mereka sebut itu . Malam tu aku ada juga buat tinjauan , nampak macam tak ramai.. kata nak himpun 1 juta rakyat !? Dalam hati aku cakap 'maybe' tomorrow kot yang 1 juta tu nak keluar . Balik rumah tido dan pagi2 terus ke stadium pi monitor depa..gua pakai baju kaler pink je masa tu... mewakili LGBT , keh keh keh percaya ke ??


Ok lah pasal perhimpunan tu punya keadaan malas aku nak cerita panjang2 . Baik dari paper, portal online dan blog-blog pun dah dikeluarkan . Boring pulak kan dok cerita benda yang serupa . Jadi aku kecilkan skop pada apa yang aku lihat sepanjang perhimpunan tu . Dari aspek pergaulan ler beb ... nampak agak bebas , ramai gak aweks-aweks seksi yang datang . Meleleh lobai2 yang join sekali . Mana tak , aweks2 pakai 'hot pants' je . Bukan aku buat fitnah.. aku cakap betul , ada gambar...anyway seperti yang pecacai2 kata 'this is a free country' , diaorang berhak pakai apa sajaa yang diaorang nak . Kalau begitu lah 'argument' diaorang , so jangan lah dok jaja cerita pasal program UMNO bebas bergaul , tak menetapi hukum syarak dan sebagainya . Kalau sendiri pun 2 x 5 elok lah dok senyap-senyap muhasabah diri sendiri tu .


Selain kewujudan aweks2 seksi berseluar pendek menampakkan peha yang menggiurkan lobai2 bersarban , sikap sesetengah peserta tu cukup menjelekkan . Semasa orang tengah solat pun tengah bertrumpet bagai. Orang tengah azan zohor pun bertrumpet bagai . Penganjur tak ingatkan ke ?? Mat Sabu tu Timbalan Presiden Parti Islam Malaysia . Sekurang-kurangnya ingatkan lah peserta-peserta yang hadir , kalau ye pun tak sabar-sabar nak 'memberuk' hormatilah azan dan orang yang tengah bersembahyang. Oh ya cerita pasal sembahyang memang betul lah apa yang ditunjukkan dalam blog2 yang bersolatnya kearah kiblaat yang pelbagai . Dah nampak macam beberapa mazhab pulak . Sekali lagi Mat Sabu muka bau. ... tak menjalankan tanggungjawab dalam membantu peserta menunjukkan arah kiblat yang betul... yang depa ingat 'kiblat' pemimpin2 yang nak berucap kepada 45 ribu rakyat yang hadir daalam stadium mesti betul. Ehh aku mentioned 45 ribu ke ?? Kah kah kah ... depa mula2 target sejuta , lepas tu 300 ribu ... last2 yang mai 45 ribu je... oklah tu rakyat jugak kan ?

Selesai perhimpunan , ramai yang beransur keluar , yang menarikanya masa Anwar tengah berucap depa dah blah... maksudnya depa malas nak dengar kaki auta punya ucapan lah tu . Ada juga aku nampak seorang amoi seksi lilit bandana semacam kalimah Lailahaillallah kat kepala ,mula2 ingatkan tulisan jawi Parti Islam Semalaysia , belek dekat2 confirm ....itu kalimah Lailahaillallah . Samdol mana lah jual kat amoi pakai seluar pendek seksi tu . Lobai2 yang ramai kat situ takkan tak tegur kot ? Sarban dah jadi longgar ?? Tanya jah ni .. keh keh keh . Aku tulis ni bukan pakai air liur je...aku ada gambar , tapi keluar gambar ni pun pecacai akan kata tu gambar edit , aku tak reti baca Jawi dan macam2 lagi lah . Ohh ya , ada satu kejadian menarik yang aku nampak masa nak naik LRT balik rumah , punya lah sesak dekat LRT tu , tapi tu bukan isunya lah..isunya aku nampak seorang mamat Indon pakai baju revolusi Indon , warna merah . Tergerak dalam hati ni mungkin antara agen2 provokator.. sebab terlalu ramai orang beratur kat LRT aku malas menunggu , ambik teksi borak dengan driver , driver teksi tu pun mengaku ada mat-mat Indon naik teksi tadi pakai baju yang sama macam peserta2 . Bila ditanya diaorang jawap ikut kawan2 je... prftttt

3 comments:

Negeri sendiri tunggang langgang nak betulkan negeri orang Indon celaka ni.

Indonesia sampai sekarang belum dapat jalan penyelesaian untuk jadi Aman Makmur. Aman satu hal.. makmur entah bila.

AGaknya harap2 dapat IC kot ... monyet import.

Assalamualaikum bro..

Mohon di pautkan blog saya ini ye..

http://taipingcentral.blogspot.com/

Semoga tali ukhuwah ter erat antara kita di alam maya..

Anyway, sempoi blog bro.. Hebat..

Tq bro..

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu