Tuesday, December 11, 2012

Wakil rakyat sibuk berpolitik , rakyat kena halau keluar dari kediaman pun tak tahu ? - Terkini di sahkan khabar angin

Hari ni aku baca satu berita yang agak menyedihkan , seorang pelakon veteran yang tinggal di flet DBKL di kawasan Sentul di arah keluar , tunggakan RM800 je pun . Harapnya orang-orang besar DBKL boleh bertoleransi dalam perkara ini , jangan sampai perkara macam ni pun perlu Datuk Bandar , Raja Nong Chik masuk campur . Flet DBKL tu dibina untuk tujuan bantu rakyat susah , jangan jadikan hal RM800 tu satu isu yang besar ? Apa pekerja yang uruskan hal sewa menyewa flet DBKL ni tak boleh fikir ke ? Yang penyelia si pekerja tu pulak jangan setakat 'sign' je . Bacalahhh la bodohhhh , dah bertoleransi , fikir masalah orang sama , jangan kerja goyang kaki nak cepat dan buat kerja mudah . Mangkuk - mangkuk (staf-staf DBKL yang terlibat) macam korang ni lah yang jadikan persepsi rakyat kepada kerajaan BN teruk . Bangsat betul , atau memang ada badigol2 dari PR dah 'suap' korang ? Atau korang sendiri memang penyokong PR ?


Dengan ini aku pohon Raja Nong Chik sebagai Datuk Bandar Kuala Lumpur siasat tentang perkara ini dah pekerja-pekerja di DBKL tu tak boleh diharap ! Ingat parti politik UMNO berbudi untuk rakyat yang susah,  jangan sampai sebab hal RM800 tu boleh buatkan kerajaan BN tergolek dog . Jadi henti-hentikan lah budak komersil-mengkomersilkan flet2 DBKL yang sememangnya dibina untuk golongan yang kurang berkemampuan . DBKL satu cerita , yang wakil rakyat kawasan ni siapa pulak ?? Bukan ke flet DBKL Bandar Baru Sentul ni kawasan Parlimen Batu ? Wakil rakyat nya Tian Chua dari Parti Keadilan Rakyat , weii hang tak buat kerja ka Tian Chua ? Sibuk berpolitik , berdomenstrasi ,biar rakyat susah dan kena halau dekat kawasan parlimen sendiri . Dah jadi macam ni pun sibuk minta orang undi PR lagi , paling tak boleh 'blahh' ada pecacai yang kononnya simpati dengan nasib pelakon veteran ini dan mengatakan ini lah akibatnya kalau undi BN ...prfttt kebodohan melampau , tak siasat ke Flat DBKL Bandar Baru Sentul di bawah jagaan YB Pakatan??

Nota :- Dari maklumat yang diterima , kejadian halau menghalau oleh DBKL ni tak wujud , oleh itu aku secara rendah diri meminta maaf atas ketelanjuran tulisan . Tulisan dibuat melalui rujukan dari mynews.hub yang mengambil petikan artikel asal mstar online . Walau bagaimanapun, tulisan ini dibuat bukanlah semata-mata untuk membela Yahya Sulong tetapi bagi mana2 golongan yang susah sekiranya mereka ini benar2 dihalau DBKL . TQ

4 comments:

Semua salah......kenapa dibiarkan orang yg dah banyak brjasa dlm dunia seni jdi bgini?Kesian....sepatutnya kerajaan hadiahkan saja Flat trsebut kpd.dia.Kenangkan lah jasanya.Ayuh sila buka akaun dimana2 bank atas nama derma utk Yahya sulong bagi langsaikan flat yg diduduki oleh beliau.Mana orang kaya2 di Malaysia.Apa dok tolong orang di Ghaza,Rohinghya dll.sdangkan rakyat d Malaysia susah.Tak kira la BN ke...PR ke bagi saya sama saja.Kerrja tak ikhlas.wasalam.

ada DBKL nak heran kat Tian Chua tu? DBKL panggil polis tembak Tian Chua dgn water cannon/tear gas ada la...

entah2 pegawai dbkl yg kejam tu adalah penyokong tegar Pakatan.. sebab tu la dia sengaja TIDAK MAHU GUNA BUDIBICARA yg ada pada dia supaya perkara menjadi besar dan supaya dbkl/kerajaan pusat nampak jahat di mata rakyat.. MESTI DISIASAT SIAPAKAH PEGAWAI DBKL YG BERTANGGUNGJAWAB MENGAMBIL TINDAKAN YG TIDAK BERPERIKEMANUSIAAN INI SEBAGAI SATU LANGKAH SABOTAJ TERHADAP IMEJ KERAJAAN..

admint, rasenya dah boleh tarik balik kenyataan ni kot. blog beautifulnara dah tulis, wife datuk jamil kata xde sape2 pun halau, mungkin ada salah maklumat.

thanks

-Dna-

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu