Tuesday, December 25, 2012

Penduduk FELDA dirempuh 4WD Jelajah Oren Sebelum Bertindak Balas

Dalam Malaysiakini telah ditulis mengenai cerita konvoi jelajah Oren telah 'diserang' orang2 Felda yang melakukan sekatan bagi menghalang puak2 penabur fitnah ini masuk ke kawasan mereka. Menurut Malaysiakini kejadian berlaku lebih kurang jam 10 pagi di Jalan Dangi-Jelai yang hanya beberapa meter sahaja dari simpang utama ke Felda Bukit Rokan Utara. Seorang peserta jelajah Oren khabarnya berdarah di kepala kerana kena tunjal . Tak dinafikan mereka yang melakukan sekatan ini penyokong BN berdasarkan bendera yang dibawa , dan kita tahu mana2 Felda pun adalah kubu kuat BN . Tindakan kumpulan Oren ni menjelajah dari satu Felda ke Felda lain boleh dilihat seperti tindakan cuba memprovokasi, tambahan pula dibawa dengan cerita2 fitnah berkenaan saham FGVH , walhal penduduk2 Felda dah dapat habuannya.






Berbalik kepada cerita kekecohan yang berlaku berhampiran Felda Bukit Rokan Utara tadi . Malaysiakini melaporkan seolah-olah orang yang melakukan sekatan itu dengan sengaja bertindak luar kawal apabila cermin kereta dipecahkan dan seorang peserta jelajah Oren tercedera kepalanya . Dari rakaman video yang diperoleh dalam Facebook salah seorang penduduk yang ada semasa kejadian berlaku , dengan jelas sekali ada tindakan yang boleh mengancam nyawa penduduk dilakukan oleh konvoi jelajah Oren  , salah sebuah 4WD dikatakan telah merempuh sekatan dengan agak laju . Tindakan mengancam nyawa itu sudah semestinya menimbulkan kemarahan orang ramai . Sudah lah datang ke tempat orang , kurang ajar pulak tu ? Kenapa hal ini tak dilaporkan dalam Malaysiakini dan media2 pro pembangkang yang lain? Macam SIAL !!!



kredit to En. Razali Zakari kerana berkongsi video dalam Facebook

20 comments:

Elok le agama sensiri dihina tapi penganut islam masih berbalah sesama sendiri, macam anak haram puak2 isle ni. Macam tiada maruah dan harga diri puak2 penganut isle ni. Penyebar fitnah hasutan berbangkai baki ni seperti tiada beriman terus menerus melakukan perbuatan memecah belahkan umat dengan niat memesongkan fikiran untuk mendapat sekeping undi dan menang pilihanraya walaupun akan memusnahkan Islam itu sendiri.

kesian PAS..semakin hancur nampaknya akibat bahana doa K.O makan diri!

Aku setuju anon 12:17. Doa ko hamPAS dah makan diri sendiri. Padan muko pork n.Ajis

padan muka PAS ni. jangan kasi muka pada org PAS. mereka macam dah kena sumpah. Termakan sumpah rasanya.

Pengikut Pas ni dah tersesat. Kesian ye, pengikut Pas ke hlu ke hilir mencari mangsa untuk disesatkan. Hati wahai manusia di luar, terutama orh felda. Pas ni ingat org felda bengap mcm mereka, tapi rupa silap sangkaan mereka. Org felda lebih maju lebih standard dari org Pas. Pas i berada dibawah tapak kaki org felda. Memang patut kena sepak terajang. Tak ubah macam iblis menyesatkan manusia.

ko orang tak nampak ke diorang hari2 pakatan pembangkang tengah gempur kubu Umno dan Bn di felda dan banyak lagi tempat. Hal ini tidak boleh terus dibiarkan oleh mereka yang terus menerus menyerang kubu Umno dan Bn. Oleh itu Umno dan Bn mesti bertindak balas menyerang kubu kuat pakatan pembangkang seperti kelantan dan pasti mereka akan berundur.... fikir2 lah sebelum terlambat

leh caya ke pos ni... sepanjang pos ni ada kau orang terus berdosa...

macam negara tak ada undang2... rimba mana yg ni? boleh sekat jalanraya sesuka hati.. doa KO dah makbul ni...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=WmfKU8jVlBo#!
saksikan sendiri dan fikirlah.....

Akhirnya Pas Menerima Sumpahan yg dilakukan pada BN.......Allah itu Maha Adil.....Fikir n Renungkanlah......Manusia Allah Ciptakan ada otak untuk berfikir dgn waras, bukan ikut telunjuk pati yg tak Sedar diri, bongkak, taksub dgn pemimpin...SEDARLAH......PATI MANA YG MEMBERI SUMBANGNGAN PADA YG MEMERLUKAN BANTUAN.......ANAK SEKOLAH, IBU-2 TUNGGAL, BANTUAN RAKYAT 1 MALAYSIA, BELAKU TANAH RUNTUH, BANJIR DAN MACAM-2 LAGI.......PATI MANA YG MEMBERI BANTUAN ?.......KALAU TIDAK PATI BN YG BERI BANTUAN........JANGANLAH MANUSIA JADI IBARAT ANJING MENGGIGIT TUANNYA SENDIRI.....

Apa la korang ni.... setakat nak tengok vdeo ni boleh la... yang dok tunjuk yang nak rempuh org... vdeo sebelum tu, selepas tu macam mana... Dia org ni xde keje ke yg p dok sekat kenderaan org xpasal2... biarkan je la PAS nak buat kembara ke apa ke... Korang pun boleh buat jgak klau rasa nak buat... negara kita kan negara demokrasi... masing2 ada hak... fikirkan la... buka minda tu sikit

Akhirnya Pas Menerima Sumpahan yg dilakukan pada BN.......Allah itu Maha Adil.....Fikir n Renungkanlah......Manusia Allah Ciptakan ada otak untuk berfikir dgn waras, bukan ikut telunjuk pati yg tak Sedar diri, bongkak, taksub dgn pemimpin...SEDARLAH......PATI MANA YG MEMBERI SUMBANGNGAN PADA YG MEMERLUKAN BANTUAN.......ANAK SEKOLAH, IBU-2 TUNGGAL, BANTUAN RAKYAT 1 MALAYSIA, BELAKU TANAH RUNTUH, BANJIR DAN MACAM-2 LAGI.......PATI MANA YG MEMBERI BANTUAN ?.......KALAU TIDAK PATI BN YG BERI BANTUAN........JANGANLAH MANUSIA JADI IBARAT ANJING MENGGIGIT TUANNYA SENDIRI....


Ikut sedap mulut korang jer bercakap... klau korang xtau jgn nak bercakap buat malu jer... sekarang zaman IT beb... korang ingat PAS,PKR,DAP xde bg bantuan kepada rakyat ker... Maklumat yg korang dapat hanyalah TV3, TV1, TV2... itu semua media siapa punya... cuba fikir sikit... x kan nak tunjuk PAS,PKR,DAP dok bg bantuan kepada rakyat nanti xpasal2 BN xleh undi plak... korang dok layan tv3 suku ini la jdnya mcm katak dok bawah tempurung

Puak setan BN ni mcm menganut komunis...ini negara merdeka la puok budo, lantak orangla nak pegi dan buat ape... klu rase itu fitnah saman jer la ape yg t akut sgt. Nampak sangat anjingnyer.

Yang bendera biru ni wat road blok kat jalan pasal apa... Lepas tu kecoh kat sini... Ingat jalan bapak dia pa... mangkok betul....

org melayu memang taat setia dlm erti kata lain bodoh. ada otak x jalan. jadi mcm ni laa.... nak kena bela sampai mati....

umno nama jek melayu tapi mane nak ikut islam...rasuah kuat, makan babi lagi sedap.

~ penduduk2 Felda mnunjukkan kebodohan dan kebebalan masing2. Perangai org muda Felda yg gua kenal semua cam haram jadah... yg kaki tipu.. yg kaki belit.. kaki kelentong... tu la perangai org muda felda ... khasnye Felda Jengka... ni bukan cakap kosong... gua kenal ramai org muda Felda dan macam gua cakap la perangai dorang ni... sekor pun x boleh pakai... org2 ni la yg UMNO gunakan... org2 bebal..!! org2 cerdik x de nye yg sokong parti penyamun ni...!!

aku tak kisah korang nak kutuk bn ke, pas ke, pkr ke, dap ke, tapi yg aku tgk, sehina2 bn, xla sekeji2nya pas dan pkr, xla guna agama untuk raih undi..jd kesimpulanya, korg ni sbnrya ya bodoh dan bebal....mkin d layan, mkin terserlah bodohnya...

Bodoh betul, tu kg kami, si alimin bangang ni dtg buat ceramah dahlah x de permit, masuk kg orang mcm gengster, kg aku aku punya pasallah nak buat road block. Kalu lu dah tau org dtg rumah lu niat mencuri lu diam je ke...butuh lu la ckp negara demokrasi, lu buat bersih aku kami ganggu? Bodoh piang punya anon 9.40am.

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu