Wednesday, December 26, 2012

Kenapa Mazlan Aliman sembunyikan insiden langgar penduduk Felda ?

Rupa-rupanya artikel aku yang lepas berkenaan 'kekantoian' peserta2 jelajah Oren dapat sambutan luar biasa. Menariknya, wakil2 pihak Oren yang mewar-warkana kejadian tersebut kepada portal Malaysiakini tak pun melaporkan kejadian 4WD yang mereka naiki cuba merempuh penduduk2 Felda yang membuat bantahan atas kehadiran mereka . Ada pun dalam Malaysiakini , tajuk yang disiarkan ialah "Jelajah Oren : Kenderaan Rosak , 2 Peserta Cedera" .


Dari petikan laporan , apa yang diceritakan mengenai 4WD ialah seperti berikut ;

"Dalam kekecohan tersebut, sebuah kereta pacuan empat roda milik salah seorang peserta Jelajah Oren didakwa dirosakkan apabila cermin depan dan cermin tingkap sebelah kiri dipecahkan oleh lelaki-lelaki yang tidak dikenali."

Kalau tengok gambar dibawah , 4WD yang merempuh berwarna serupa seperti yang dipecahkan cerminnya. Jadi tindak balas orang2 Felda adalah disebabkan marah kerana nyawa mereka terancam bila 4WD ini cuba merempuh mereka. Lihat gambar di bawah . Serupa kan??



Persoalanannya , kenapa Mazlan Aliman cerita separuh2 saja ? Dia cuma cerita orang dia kena pukul dan cermin kenderaan mereka di pecahkan ! Kenapa tak bagitahu perkara yang berlaku sebelum itu ? Mungkin kerana sudah terkantoi apabila video 4WD itu tersebar maka Malaysiakini cuba membuat langkah2 mitigasi untuk cover kekantoian yang telah berlaku itu . Hari ni mereka keluarkan berita berikut .


Mazlan Aliman mengeluarkan statement berikut untuk cover kekantoian dan putar belit beliau sebelum itu ;



Kenyataan balas di atas oleh Mazlan Aliman menampakkan beliau mati akal untuk menjawab insiden yang pada awalnya cuba disembunyikan . Malaysiakini tak perlu lah melakukan 'damage control' dengan mengeluarkan artikel ini dalam portal mereka , yang pasti kenderaan pecah dan kecederaan peserta Oren adalah tindakan provokasi bodoh mereka yang cuba melanggar orang2 Felda yang berhimpun !

11 comments:

gen2felda

kembara oren jaja cerita FGVH gadai tanah felda..Abis tu,40 ribu hektar tanah kelantan digadai pada cina komunis ngeh dan nga tu apa plaks hukumnya?

kami warga felda di Johor tak sabar nak sambut dengan 'sopan' kedatangan kembara oren si cacai dapigs yg.nak rosakan keharmonian masyarakat peneroka..Ayuh masukkk !!!

syabasss , jangan lupa bawak video camera sekali...rakam kejadian , takut nanti beruk2 Oren spin cerita

syiuhhh...syiuhhh..ANAK aym xdpat makan bji jgung,dan sekoi..bertempian lari..msuk reban orang...halau je...jgn bgi can.....

Cuba jelajah oren ni ceramah pasal jasa2 BN pada rakyat FELDA pastu cakap juga jasa2 PAS pada rakyat FELDA ( ehh ada ke jasa2 PAS??? mcm tak ada je... pemimpin2 PAS ni mana ada idea yang bijak...FELDA tu idea sape??? PUTRAJAYA idea sape???...klu idea fitnah dan maki org lain ada la...)

UMNO DAH BODOHKAN ORANG FELDA YG MEMANG BODOH,FELDA DAH NAK BANGKRAP LA BODOH..

dulu orang felda susah..ada ke PAS tanya kabar? bila felda dah senang.. PAS pula tumpang senang. PAS semakin hancur akibat doa K.O mereka sendiri.

Felda nak bangkrap??? hahahaha
Yang bangkrap akal korang sebenarnya...
DAH TAK DER KEJER..maka cari kejer yg menyusahkan orang ramai...ko yg bodoh...

Buka mata la woi...jadilah PEMBANGKANG yang bertamadun, cari isu2 yg relevan. Semua isu2 korang FITNAH semata2, tak ada fact langsung. Bila diminta segala bukti macam sial semua..jenis suka tabur fitnah. Bila kena atas batang hidung sendiri, tuduh org lain buat fitnah, sedangkan bukti terpampang depan mata?.

Jenis tak tahu malu....kalau kat Jepun dah lama dah bunuh diri pasal malu..ni jenis muka tampal kulit BABI, tak pun tampal dengan kulit Bontot Anuar, mana tahu malu...Pemimpin dgn Pengikut datang dari lubang jamban, beranak pun kot2 bukan dari saluran yg betul...hahahaha

Felda Bankrup? mmg sah laa org PAS & PKR ni BODOH2 belaka... kecik suruh belajar tak nak, dah besar pemalas lak tu, lepas tu setakat kerja entah apa2, suka lepak kedai kopi cerita politik songsang Pok Nik dan hasilnya = BODOH dan bengap smpai tua.

Belajar ekonomi sikit laa sebelum nak cerita pasal Felda...

Byk sgt baca harakah yg penuh fitnah lepas tu otak pun dah tepu dgn harakah mcm katak bawah tempurung.

BIARLAH ORANG2 FELDA YANG BERURUSAN DENGAN ORANG FELDA. YANG DOK KATA FELDA NAK BENGKRAP TU DAPAT SUMBER DARI MANA? CERAMAH? RETI TAK PASAL BUSINESS AND INVESTMENT? PUNYALAH BANGANG NAK MAMPOS PENCACAI PR KAT SINI.

sapa kata fellda bangkrap .org dengki je kata cam tu kami duk felda ni cam2 dapat..baru ni dapt duit bdk sekolah rm 1200 kami yg x de anak sekolah pun dapat..yang kata bangang tu tau ke engko orang di gunakan oleh cin DAP nk dpakan FELDA tu ..klu dapt kat depa kami org Melayu ni nak duk mana..kami duk drisara hidup rm 75.00 sampai lah dah boe buat rumah besar.kete besar dulu basikal cabuk pun x de..jadi jgn lah nk kata UMNO dah bodohkan org FELDA PAS & PKR lah yg menjadi penghasut paling x guna hidup di MALAYSIA ni...x sdar2 diri..ikut telunjuk cina DAP tu..mengata org UMNO di bayar ko orang pun sama gak di bayar..x payah kata mengata...duit yahudi lagi....

tahniah bro. aku org felda gen2 bkt kuantan mengalu2kan korang melanyak oren dgn secukup2nya. berhati2 kerana mereka dtg dgn gerombolan media propaganda. jgn lupa bwk video, gagalkan propaganda mereka.

gen2
felda bkt kuantan

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu

Link Blogger Negeri Sembilan / Melaka/Johor