Sunday, November 18, 2012

Kumpulan Hijau Lynas is Bloody Hypocrite !

Nampaknya kumpulan 'Hijau' yang membantah pembinaan kilang Lynas di Gebeng Kuantan masih konsisten dengan pendirian mereka . Walaupun pakar-pakar dan saintis nuklear bersetuju bahawa kilang Lynas ini tidak akan membawa kemudaratan , kumpulan yang menggelarkan diri mereka 'Hijau' masih terbuai dengan fakta2 saintifik songsang yang dimanipulasi oleh golongan2 tertentu untuk kepentingan politik . Sekiranya dibuat kajian dengan teliti , hasil buangan kilang-kilang petro-chemical yang banyak beroperasi di Gebeng adalah lebih merbahaya , malah operasi yang dijalankan di kilang-kilang ini adalah lebih berisiko tinggi . Malangnya , kumpulan 'Hijau' ini hanya nampak dengan loji pemprosesan nadir bumi Lynas . Jelas sekali , perjuangan mereka ini membabi buta tanpa mengetahui fakta-fakta yang sebenarnya .


Malah sepeti yang kita tahu , kumpulan 'Hijau' ini kebanyakkan terdiri daripada bangsa Cina , adakah kurang bangsa Melayu dan India yang prihatin tentang kempen kumpulan 'Hijau' ini ? Kebenaran ada di depan mata mereka tetapi seolah-olah mereka sengaja membutakan mata , hingga hari ini tiada seorang pun pakar nuklear atau saintis nuklear / radioaktif  yang mahu tampil ke hadapan untuk membela fakta-fakta yang dikemukakan oleh kumpulan 'Hijau' ini . Mereka boleh saja menjemput pakar radioaktif/nuklear dari Lynas untuk berdebat dengan pakar yang mewakili kumpulan itu , walau bagaimanapun ini tidak berlaku .


Terbaru kumpulan 'Hijau' ini berarak beramai-ramai dari Kuantan hingga ke Kuala Lumpur kononnya untuk satu kesedaran sivik . Mereka cuba memberikan persepsi kepada masyarakat bahawa mereka benar tetapi hakikatnya mereka gagal mempertahankan hujah mereka dengan bukti2 saintifik . Kes kilang Asian Rare Earth (ARE) , Bukit Merah diguna berulang kali dan dijadikan rujukan untuk kilang Lynas sedangkan Lynas dan ARE adalah berbeza . Perbandingan yang dibuat oleh kumpulan 'Hijau' ini bukanlah secara 'Apple to Apple ' Dari portal Malaysiakini , dikatakan seramai 80 orang aktivis berarak dari Kuantan ke Kuala Lumpur , perarakan itu turut disertai oleh beberapa warga emas .


Cuma diharapkan agar kumpulan ini tidak membuat 'kacau' apabila tiba di Kuala Lumpur . Kita sedar 'Bersih' dan 'Hijau' adalah elemen2 yang diwujudkan oleh parasit politik di Malaysia . Kononnya dengan atas nama NGO , kumpulan-kumpulan ini digunakan untuk mendapatkan sokongan rakyat . Namun , lama kelamaan rakyat makin bosan dengan kerenah yang tak sudah-sudah mahu menimbulkan satu suasana yang tidak stabil di ibukota oleh dua kumpulan ini . Rakyat juga sedar perjuangan kumpulan 'Hijau' adalah perjuangan yang maha hipokrit , kononnya mahu menjaga alam sekitar , tetapi adakah mereka sedar banyak lagi buangan sisa dari kilang-kilang petro-chemical di Gebeng merbahaya . So what I can say is 'Kumpulan Hijau is Bloody Hypocrite !'

3 comments:

kalau betul lah diorang tu nak memperjuangkan alam sekitar, cuba diorang tu tengok kilang2 sarung tangan, tengok dekat saluran air keluar, warna apa air dia, warna putih macam susu getah je, siapa pemiliknya, paham2 je, kalau kaum sendiri buat salah dia akan senyap, kalau orang lain buat betul pun dia akan kata salah.

lagi satu ternakan babi kesuluruhannya tak menepati penjagaan alam sekitar, citttt.......

dorg ni nmpk bersih pasal kulit putih je..walhal pengotor nak mampuss!

KALAU BENAR NAK PERJUANG ALAM SEKITAR, SILA SURUH TUTUP SEMUA LADANG BABI KAT NEGARA INI DIMANA JIKA KUMBAHAN DARI KANDANG DIALIR KE SUNGAI,MAKA TIADA IKAN AKAN HIDUP !!

KALAU BENAR NAK PEJUANG ALAM SEKITAR, PERGILAH KEMANA MANA CERUK PINGGIR BANDAR DAN KAWASAN RURAL DAN KITA DAPAT LIHAT BANYAK KILANG HARAM KOMUNIS NIH TANPA LESEN MENCEMAR ALAM SEKITAR.

gen2felda

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu