Friday, November 23, 2012

Bolehkan Islam diperjuangkan dalam cara yang songsang ?

Aku makin tak faham dengan sesetengah menusia yang kononnya alim warak , tutup aurat segala tetapi pada masa yang sama mulut begitu lancang berkata-kata tentang keburukan orang lain . Contohnya si wanita yang mengenakan hijab dan lengkap jubah segala , tetapi pada masa yang sama 'tweet' pasal kononnya rimas duduk di kalangan orang-orang yang tak menutup aurat atau seksi ni . Apa tujuan dia buat begitu ? Kesedaran atau kononnya orang lain jahat aku baik dan dapat keredhaan Allah ? Manusia punya hati memang susah dijangka, jangan cepat buat penilaian dengan penampilan seseorang itu .


Baru-baru ada pulak seorang Ustaz yang boleh dikatakan agak terkenal mencelakakan orang lain kononnya tak mengikut nas-nas Islam , Ustaz yang boleh dikatakan ramai pengikut taksub itu cuba berlagak 'cool' kononnya 'walaupun aku alim, gua tetap rock' . Ini lah yang menyebabkan anak2 muda begitu terpengaruh dengan si Ustaz ni . Cuma baru2 ini , si Ustaz ni telah terkantoi 'melepak' bersama-sama keluarga di sebuah restoran yang ada hubungkait dengan Yahudi . Agak kelakar 'konar baring' yang dibuat oleh Ustaz berkenaan mengatakan dia sebenarnya berada di 'sebelah' restoran berkenaan . Kalau puak-puak taksub dan sejengkal akal fikirannya maka dengan mudah lah mereka percaya alasan bodoh ini. Ustaz ini juga boleh dikatakan agak zuhud ... begitulah dengar khabarnya dari pengikut2 taksub .



Eh terlebih melalut pula dengan artikel menyelam sambil minum air ni , sebenarnya gambar2 di atas tak ada kena mengena pun dengan artikel yang ditulis ni , jadi pada yang berkenaan jangan terasa . Artikel ni sebenarnya nak cerita pasal perangai seorang imam yang suka hati berdoa masa penghujung khutbah jumaat untuk hancurkan BN . Ini lah perangai orang yang mengaku alim tapi sikap yang ditunjukkan macam orang munafik. Apa dia ingat semua yang dalam masjid itu lebai2 sarban ketat ka? . Ini lah perangai2 orang2 alim yang dibutakan mata hati , sampai sanggup doakan kemusnahan sesama Islam .  Dari artikel sahabat blogger RBF ;

Hari ini 23 Nov 12 bertempat d masjid al- falah ulu yam bharu, kuala kubu Bharu bacaan doa yg di bacakan pd penghujung khutbah jumaat imam di masjid tsebut mengandungi doa hancurkan kerajaan BN. 

Di antara intipati doa beliau adalh spt brikut, 

" Ya Allah hancurkan kerajaan yang penuh kezaliman tumbangkan kerajaan Barisan Nasional pada Pilihan Raya yang akan datang turunkan bala dan kehancuran pada kerajaan yang zalim ini". 

Berikutan doa tersebut Mohamad seorang jemaah telah bertanyakan kepada imam tsebut kenapa membaca doa tsebut dan telah blaku sedikit ptengkaran mulut di antara mereka. 

Insiden ini telah bjaya dleraikan oleh jemaah yg hadir . laporan polis sedang di buat di balai polis ulu yam baru. di fahamkan beberapa laporan polis lg akan dbuat . 

Hancur beb....hancur islam dilacurkan oleh Pas. Tengoklah kalau tak percaya, esok lusa, minggu depan atau bulan depan akan bertambah-tambahlah doa seperti itu. Semuanya kerana ulama-ulama Pas dah beri lampu hijau. 



0 comments:

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu

Link Blogger Negeri Sembilan / Melaka/Johor