Monday, September 3, 2012

Terkial-kial cari fitnah , pasal salam pun nak dijadikan modal politik ?


Cerita pasal pelajar Tahfiz enggan bersalaman dengan DS Rosmah banyak dihebahkan di blog-blog pro Pakatan.  Modalnya , depa ambik gambar yang dirakam oleh portal journalis KLPos . Majlis tu berlangsung di Kelana Jaya, majlis rumah terbuka DS Noh Omar , dekat je dengan rumah aku ,aku pun pi jugak...makan free beb sapa tak nak pi . Usung family , jimat makan malam . Dalam majlis tu memang aku nampak ramai budak tahfiz . DS Rosmah datang lewat sikit , waktu malam . Agak pelik bila portal Harakah boleh pick-up dari blog-blog hanya berdasarkan gambar yang dicedok dari KLPos padahal diaorang sendiri tak hadir di majlis tu . Dalam majlis tu aku memang nampak , budak2 tu bersalam dengan DS Rosmah .


Hari ni bila dah dijelaskan dalam portal KLPos , depa pi kona tang lain pulak . Kononnya haram budak2 tahfiz tu salam dengan DS Rosmah ..tu dia depa punya konar baring . Aku ni bukannya nak menolak sesuatu yang memang terbukti betul iaitu haram bersentuhan antara bukan mahram cuma apa yang nak aku tekankan disini ialah kenapa nada yang sama tak disuarakan bila pemimpin2 perempuan Islam dari kumpulan Pakatan ni bersalam dengan bukan muhrim ?


Wan Azizah ? Ustazah Abby Abadi, Ustazah Dayangku Intan, Ustazah Aishah (and the fan club) dan lain2 lagi ? Nampak jelas sekali depa ni cukup cukup hipokrit . Takkan lah hangpa semua nak konar kata kulit wanita2 Islam dalam Pakatan diperbuat dari kulit lelaki oleh itu tak salah bersentuhan . Hipokrit sungguh !


0 comments:

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu