Monday, September 17, 2012

Sultan dihina lagi ! Masa untuk laksanakan Akta 114A @DrRaisYatim

Sultan dihina lagi .. ini lah keburukan yang kita dapat dari penggunaan media sosial secara tak tertapis. Bukan aku nak kata Sultan itu sempurna segala-galanya sampai tak boleh bagi sebarang komen . Sultan-sultan adalah lambang kedaulatan Melayu di negara ini , lambang yang menunjukkan penguasa di di negara ini adalah orang Melayu , Sultan yang ada sekarang adalah kesinambungan Sultan yang terdahulu, zaman Tanah Melayu megah di nusantara.  Menegur Sultan atau Raja ada adabnya , maruah Sultan perlu dijaga sebab ia adalah lambang Melayu itu sendiri .


Cuma generasi sekarang dah tak ada adab , celik mata dah dihidang dengan pelbagai kebebasan, terlalu bebas sehingga lupa asal usul . Bila dah tersepit baru tersedar dan menangis . Masa tu dah tak guna lagi. Semua ni berlaku sebab ada penghasut , penghasut yang samada warna kulitnya sama atau warna kulit yang berbeza, tapi yang paling bangsat bila termakan hasutan yang warna kulit yang sama . Kononnya berkongsi adab resam yang sama dan sebagainya ,lebih teruk lagi bila agama (Islam) diguna sebagai alasan .


Malah dek kebodohan segelintir bangsa Melayu yang merasakan diri pandai , sudah ada non muslim berani menggunakan ayat2 Quran sebagai modal politik . Ayat2 Quran tak salah diguna oleh sesiapa pun untuk tujuan ingat mengingati , tapi apabila niat untuk berpolitik dan menghasut bagi memecahkan persaudaraan Islam , si kafir yang guna ayat Quran untuk tujuan ini patut dilempang laju-laju .

Dari sahabat blogger Jawabernam , ini adalah gambar Melayu yang menghina Sultan Johor . Aku mohon sesiapa sahaja yang membaca tulisan ini , sila buat laporan polis untuk tindakan susulan . Konsistensi pihak polis amat diperlukan dalam menangani posting2 kurang ajar sebegini . Puak-puak bangsat dan celaka ini cukup pandai 'baling batu sembunyi tangan' .  (seterusnya) . Aku sangat harap si celaka ni ditangkap dan dipamerkan muka dimedia2 !

0 comments:

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu