Tuesday, September 4, 2012

Risalah tukar bendera diedar , Anwar tak mengaku tu kerja dia !

Anwar kata dia pertahan tindakan mengibarkan Sang Saka Malaya masa malam kemerdekaan , tapi pada masa yang sama Anwar kata dia bagi jaminan Jalur Gemilang tetap dikekalkan . Ini lah 'statement' hipokrit Anwar , bila ditanya tentang risalah yang diedar yang mahu Jalur Gemilang diganti dengan Sang Saka Malaya, Anwar 'spin' kata tu bukan dari pemimpin2 Pakatan Rakyat . Apa lah yang Anwar nak menipu ni ? Pemimpin hasut penyokong ... penyokong buat 'kerja kotor' , pemimpin cuci tangan ? Tak ke bangsat namanya tu ?



Dah terang lagi bersuluh ada seekor parasit a.k.a kutu babi dah lama berlegar-legar di kalangan pemimpin-pemimpin PR memainkan isu bendera ini . Tak ada pulak pemimpin2 PR ni nasihatkan si kutu babi yang blognya jadi seperti kitab oleh pengikut2 PR. Kalau di negara komunis, dah lama si kutu babi ni kena tembak bagi mamposs .. disimpan lama2 pun hanya bagi merosakkan negara.

Anwar buat statement menyalahkan UMNO ke hulu dan ke hilir, sebenarnya benda2 macam ni blogger2 yang tak ada apa2 jawatan dalam UMNO yang jadi pemecah berita. Anwar sedar hakikat ini sebab dia sendiri dah pernah kena penangan blogger apabila dibogelkan hingga tersebar gambarnya itu di Japan. Tapi mungkin masih sukar nak terima hakikat bahawa ada ramai lagi manusia yang berfikiran licik seperti dia.

Yang AMK Keadilan pulak dengan bangga dan syiok sendiri barangkali hingga terpancut menulis dalam akaun twitter yang berbunyi macam ni ;



"Caci dan cemuh-lah daku sepuas-puasnya. Akan tiba masanya bila namaku jadi sebutan dan harum masyhur di bibir anak-anak cucu kamu sendiri."

Memang sakit perut gelak baca status lambung diri sendiri ni , memang macam ni kah lagaknya pemimpin2 terutama dari PKR ? Jenis lambung diri sendiri tinggi2 .. harum masyhur ? Aku tak tahu pasal masa depan , tapi kalau jenis yang suka berdemonstrasi , buat huru hara tadbir negara .. agaknya apa masa depan negara . Mungkin kalau ini benar2 berlaku , akan ada anak cucu bertanya kenapa negara kita miskin ? Maka si atok pun akan bercerita bahawa negara kita pernah kaya raya pada satu ketika dulu , tapi jadi hancor sebab rakyat tersilap mengangkat pemimpin yang meliwat, melanggan pelacur dan hipokrit .

2 comments:

Sebelum merdeka dulu memang ada beberapa bentuk bendera yg dicadangkan. Akhirnya Jalur Gemilang terpilih. Jadi bendera lain tak perlu diketengahkan.Tidak ada faedahnya. Buang masa. Banyak perkara penting lain yg perlu difikirkan.

Agak2nye la, duit kao dah cukup byk ke nak bayor saman. Blog yang byk auta di payungi oleh bn. Kene saman sebab sebar fitnah nanti, baru tau, makan tak habis der.

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu