Thursday, August 30, 2012

Hak asasi penceroboh hak asasi orang lain tak perlu dipertahankan !

Seperti biasa , pemimpin-pemimpin politik Pakatan Haram cuba menjadi 'hero' kepada pelaku-pelaku jenayah di Malaysia dengan mencari kesalahan polis . Kerap sangat perkara ni berlaku, tindakan polis menembak penjenayah merbahaya dipersoalkan . Kalau dah berparang nak menyerang polis , takkan lah polis nak biar saja ? Yang terbaru katanya kejadian tembak menembak , yang menyebabkan seekor 'penjenayah' tertumpas . Polis takkan menembak tanpa sebab . Tindakan polis menembak orang apabila dirasakan adanya ancaman dari orang itu .


Walaupun orang itu berpura-pura seperti hendek mengeluarkan pistol dari dalam baju , atau menggunakan pistol permainan . Kalau anda sebagai polis , adakah nak dibiarkan saja ? Ramai orang awam di sekeliling, kalau si penjenayah betul ada pistol dan melepaskan tembakan tak pasal2 je orang awam yang jadi mangsa . Maklum lah penjenayah bukan nya selalu berlatih menembak macam polis . Tembak pun main agak je... jadi kemungkinan peluru sesat tu berterbangan besar kemungkinannya . Jadi tak salah untuk polis ambil langkah awal pencegahan .


Tapi pemimpin Pakatan Haram cuba mengambil kesempatan dengan cuba memutar-belitkan fakta . Balik-balik muka bangsat-bangsat yang sama buat press conference . Entah bila mereka boleh berhenti , agak berhenti bila dah mamposss kot ? Aku memang panas hati kalau ada orang cuba mempertahankan penjenayah sedangkan jelas sangat mereka itu penjenayah . Pusing sana pusing sini , depa akan guna alasan 'hak asasi manusia' . Yeap ! Hak asasi manusia perlu di hormati . Hak asasi orang ramai pun perlu dihormati jugak . Penjenayah mengganggu hak asasi manusia lain yang nak hidup dalam keadaan selamat dan aman damai wajar diceroboh hak asasi mereka juga. Cuma pertubuhan-pertubuhan 'badigol' macam Suaram , Suhakam tak fikir semua ini . Wake up la !

Ada cerita berkaitan dari blogger Papagomo mengenai 'penjenah' yang teraniaya . Klik sini. 

1 comments:

Today, dead people & criminals become political weapon for political fags to raise supports haha,pity them. Oh,by the way,how's late Aminurashid family life?

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu