Friday, July 13, 2012

Tak mengaku cerai bini sebab politik ! Memang dasar lebai tak cukup oksigen

Tengok gambar memang nampak 'stereotype', orang akan kata berita dari Otosannn tak boleh percaya. Tapi kalau berita ni menipu pun elok lah lebai2 PAS di sebelah Kelantan tu pi 'interview' sendiri pakcik Yahaya dan Che Hasnah yang masing2 umur 78 dan 61 tahun. Pakcik Yahya ni kata dia ceraikan bini bukan sebab beza pandangan politik tapi sebab bini dia dah 'sesat' . Aku cukup meluat dengan sikap sesetengah orang yang kononnya ada tinggi ilmu agama 'menyesatkan' orang lain , pandang orang2 yg tak sealiran dengan pandangan hina .

Manusia hipokrit jenis apa kah tu? Kes Pakcik Yahya ni umpama gajah depan mata tak nampak kuman di seberang lautan nampak! Dalih pak cik yahya kata dia ceraikan bini bukan sebab politik memang bohong. Takrif manusia hipokrit ni terhadap perkataan 'sesat' memang berpilih-pilih. Bila penggunaan nama Allah dibenarkan, bersekongkol dgn pemimpin LGBT, dan menikus dgn isu DUMC tidak pula dikatakan sesat semata-mata demi undi. Inilah yang berlaku apabila PAS menanamkan kebencian yang melampau pengikut mereka terhadap UMNO . Bayangkan berapa banyak dalam keluarga dan rumah tangga yg dah berlaku?
Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

1 comments:

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu