Monday, July 23, 2012

SAMMseng nak tangkap pengundi 'hantu' PRU-13 nanti ! Silap tangkap buruk padahnya...

Pengumuman kepada semua anggota polis, ahli-ahli UMNO, Barisan Nasional dan mana-mana kumpulan yang menolak strategi kotor Pakatan Haram untuk menang PRU ke 13 nanti . Melalui apa yang diceritakan oleh blog-blog di sana , SAMM (Solidariti Anak Muda Malaysia) akan bertindak untuk melakukan penangkapan pada individu-individu yang mereka syak sebagai warga asing yang mengundi . Tindakan SAMM ni memang lah bagus untuk memastikan tiada warga asing yang jadi tukang buang undi , TETAPI SAMM harus ingat penduduk Malaysia ni berbilang kaum dan bangsa , macam2 jenis muka dan keturunan yang ada , Melayu , Cina, India, Pakistan, Arab, Pan-Asia, Siam, dan macam lagi . Kalau tersalah tangkap warganegara Malaysia yang tulin, jangan salahkan orang lain kalau ada yang mengamuk akibat hak mengundi dinafikan .


Muka aku sendiri tak nampak macam Melayu tulin, dan wajah2 jawa pulak tak beerti mereka berasal dari Indonesia . Ramai juga kaum-kaum Cina di Malaysia ini yang tak reti bercakap bahasa kebangsaan , adakah mereka ini juga akan ditangkap kerana disyaki berasal dari Tanah Besar China ? Sama juga kesnya dengan orang India , bagaimana nak memastikan samada mereka itu dari India atau benar2 penduduk sejati Malaysia ? Oleh itu , SAMM ni perlu sedar tindakan mereka ni barangkali akan 'silap' menangkap orang.  Aku jangkakan apa yang akan mereka buat ialah tahan2 orang2 yang mereka anggap sebagai 'warga asing' sehingga tamat tempoh mengundi .

Oleh itu , nasihat aku pada orang ramai yang memang rakyat sejati Malaysia tapi muka ada iras2 Bangla , Nepal , Kemboja dsb datanglah mengundi awal2 pagi-pagi kalau tak nak didajalkan oleh puak2 SAMM ini . Satu lagi seruan aku ialah supaya polis2 , ahli2 UMNO dan Barisan Nasional serta mana2 kumpulan yang lain perhatikan tindak-tanduk wakil atau kumpulan SAMM ni masa proses pilihanraya berlangsung . SAMM nak tunjuk samseng ??? Silakannn ... beb kalau ada budak2 SAMM tahan aku masa mengundi nanti , memang siap aku kerjakan .

5 comments:

Assalam Bro

Tangkap aje mereka tu sebab mengganggu proses pilihanraya...

Apa tangkap....tetak saja biar mampos sekor sekor....

serious memang menyakitkan hati budak2 SAMM ni , seakrang dah nak pandai2 jadi polis ... sesuka hati je tangkap orang ? takkan lah anak2 muda UMNO dan BN nak dok senyap ja... kalau betul jadi hal macam ni, confirm gadoh punya

mana bole berani tangkap samm ni
dia bina persepsi jer. takut untuk menakutkan
itu kerja dia...psal dia x ada modal politik
PM kita dah selesaikan. Dia nakhodah hebat.

JANGAN RISAU PARA PENGUNDI.....mereka bukannya nak tangkap kita. tetapi mereka tertangkap anu si azmin. lepas tu mereka gi hotel tangkap anu si doll lak...best plihanraya,jalanraya,pasar raya,lebuh raya,hariraya..last2 tertangkap hantu raya.

lu orang cakap 3rd class lah... biarlah diaorang nak tolong bersihkan pengundi hantu tuu.... korang bantulah mereka yang nak buat kerja baik tu... bukan asyik nak pukul orang saja... pengundi hantu kan tak baik dalam amalan pilihanraya... jangan tangkap cuma tengok pada mukanya saja... tp soal selidiklah sikit supaya kita kenali dia terlebih dahulu... betul tak kawan-kawan saya yang budiman dan baik hati... saya tau orang2 UMNO baik-baik semuanya sb kita orang melayu kan mendokong pepatah melayu mengatakan BIAR MATI ANAK, JANGAN MATI ADAT.. Adat orang melayu kan telah dibina diatas dasar kesopanan dan kesusilaan untuk memastikan orang melayu lebih beradap didalam semua aspek percakapan mahupun tingkah laku.
Kita boleh kalahkan pihak lawan dengan hanya mengawal emosi kita sahaja. Kita bertindak biar profesional dan jangan emosional. Sekiranya tindakan kita profesional, tiada ruang bagi pihak lawan nak mencari isu untuk dihebohkan tapi bayangkan sekiranya tindakan kita emosional atau menurut hati, habis... dengan mudahnya pihak lawan akan create isu diatas apa yang kita buat.

Apa pendapat sahabat-sahabat ku, adakah benar pendapat saya ni???

Hidup UMNO... Hidup Melayu...

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu