Tuesday, July 17, 2012

Khalid Ibrahim nak ambik alih SYABAS masalah air boleh selesai ke ?

Khalid Ibrahim buat wayang kulit lagi..Si MB Degil ni masih betah mengatakan air di kawasan2 tadahan mencukupi. Kumpulan teknikal SYABAS dah mengesahkan memang air tak cukup , opss bukan air2 dikawasan tadahan tak cukup TETAPI air terawat yang tak cukup ! Si Khalid dok spin berulang kali kata air cukup sebab dia refer pada kawasan tadahan air, yg masih tak diproses ,kalau minum terus confirm cirit birit.

Masalah sekarang ialah 34 loji pemprosesan air di Selangor beroperasi melebihi kapasiti yg sepatutnya demi nak menghasilkan air terawat yg mencukupi, dan sekarang walau beroperasi pada kapasiti 110% , SYABAS dah kata mungkin nak buat permohonan catuan air ! Apa kesss Khalid, pasal kedegilan dan kepala besar kau dan konco2 seluruh Selangor dan Lembah Kelang bakal terima padah !

Cuba fikir, kalau sesuatu itu beroperasi lebih dari hadnya dan secara berterusan pula? Apa akan berlaku? Confirm akan breakdown punya nanti. Bayangkan kalau ini berlaku kat loji2 penapisan air , dah tentunya kena repair, bila nak repair tak boleh operasi, bila tak operasi ertinya takde air.

Khalid juga bercakap berulang kali nak ambik alih SYABAS (dengan menggunakan duit kerajaan pusat). Bila dah ambil alih masalah kekurangan air ni boleh 'settle' ke ? Jangan ko divert air mentah direct to main supply pipeline udah lerr. Ni lah contoh manusia yang cakap macam pandai tapi masalah tak selesai jugak ! Berambusss lah cepat2 PR di Selangor
Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

1 comments:

biar dia buat dulu,kasi can kasi peluang,kalau dia boleh selesaikan, maknanya SYABAS penipu kata air tak cukup. kalau dia tak boleh selesaikan, maknanya khalid yg penipu sebb kata air cukup. SYABAS dah dapat peluang dan diaorang kata air tak cukup, sekarang peluang khalid utk buktikan siapa yang bohong siapa yang kantoi. kita tengok dan nilai sendiri.lepas tu baru buat keputusan sape betul sape salah

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu