Monday, July 23, 2012

Demo 'bodoh' Kera-kera AMK di Bangunan SYABAS, Shah Alam


Inilah yang kera-kera AMK tahu , demo demo dan demo lagi . Amat bodoh sekali tindakan yang dibuat ini,berdemo untuk satu perkara yang mereka sendiri tidak faham ! Pemimpin kata A , maka A lah bagi mereka . Pemimpin suruh terjun lombong , maka terjun lombong juga agaknya ? Mereka dok bising nak ambik alih SYABAS, kononnya pengurusan tak cekap tapi mereka tahu kah soal nak ambil alih ni bukan sesedap rasa je. Antara pemimpin Pakatan yang hadir semasa demo ialah MP Ampang, YB Zuraida , MP Shah Alam , Khalid Samad dan ADUN Seri Muda Shuhaimi Shafie.



Berapa kali aku dah kata proses pengstrukturan industri air di Selangor dah dimulakan sejak zaman BN lagi. Kena ikut peraturan dan undang2..bukan pakai main redah ja . Lagipun pegangan saham kerajaan Selangor dalam SYABAS ada 30% . Apa yang wakil 30% ni buat dalam lembaga pengarah ? Tak habis2 dengan retorik nak ambik alih SYABAS, masalah air nya tak selesai jugak ! Bayangkan apa pula alasan mereka sekira SYABAS berjaya diambil alih tetapi krisis air tetap tak selesai ? Rasanya dah ada 'kambing hitam' yang akan dipersalahkan, memang tak boleh pakai !

0 comments:

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu