Wednesday, July 18, 2012

Apa kejadahnya tunjuk level air kat empangan ? Tunjuk la level air kat loji penapisan !

Hari ni dalam Malaysiakini punya portal , gambar Ronnie Liu tengah tunjuk yang paras air di kawasan tadahan mencukupi . Panas hati bila tengok gambar tu , bukan apa .. kita dah tau memang air di kawasan tadahan cukup, cuma kita nak tau sekarang paras air TERAWAT cukup ke tak ? Kerajaaan Selangor patut bawak media-media ni ke loji-loji penapisana air untuk mengesahkan dua perkara ini saja iaitu ;



1. Samada loji penapisan benar2 beroperasi pada kapasiti 110%

* Dalam bahasa mudah beroperasi melebihi kapasiti biasanya berlaku bila permintaan bertambah tapi 'workforce' tak mencukupi , oleh tu demi nak mencapai target atau permintaan yang bertambah ni 'workforce' yang sedia ada kena buat 'overtime'

2. Level air terawat di reservoir sebelum disalur ke paip utama yang seterusnya ke pengguna.

Dua perkara itu saja yang orang nak tau . Ada 34 loji penapisan , kalau kerajaan Selangor betul2 serius nak buktikan SYABAS menipu , pergi hantar orang kat setiap loji penapisan dan buat 'verification' .

Jadi yang depa dok tunjuk paras air mencukupi kat empangan2 apa cerita ??? That not the issue , people already knew it lah machaaa .

0 comments:

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu