Sunday, June 17, 2012

Dua Pesakit Buah Pinggang Bergaduh ,Sorang Maut !

Kejadian berlaku di negeri Selangor, 2 orang pesakit buah pinggang bergaduh hingga menyebabkan salah sorang meninggal dunia . Yang meninggal dunia tu umur 56 tahun , yang sorang lagi 34 tahun . Macam2 dunia zaman sekarang , bila dah masing2 sakit , masing2 pentingkan diri sendiri ... yang muda tak nak kalah dengan yang tua , akhirnya guna tenaga muda tu untuk memudaratkan yang tua.  Punca tak disebut pun dalam sumber yang aku baca ni a.k.a Harian Metro . Tapi aku rasa , diaorang ni berebut mesin dialisis (mesin untuk cuci darah) , sebab dua-dua pun pesakit buah pinggang. Takkan lah takde sistem penggilaran kat situ ? Yang si muda ni dah ditangkap polis, disiasat bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan , boleh bawak hukuman mati tu .. Takpe dalam penjara nanti , tak payah rebut mesin dialisis tu dengan sapa2 . Hmm macam ni lah keadaan yang akan berlaku bila pengguna ramai sumber tak cukup , tambahan pulak sumber tu sesuatu yang amat diperlukan ! Agak2 apa akan jadi di Selangor bila air bersih dah tak mencukupi dan tahap kronik ? Mungkin tak sampai tahap bunuh membunuh , tapi kemungkinan rusuhan tu ada la . Bila dah mula rusuhan , lu pikir la sendiri apa dia punya chain effect !

1 comments:

Dah sampai ajal...

NURUL IZZAH BERSELERA JILAT LUDAH SENDIRI, LIM GUAN ENG PUN NAK TUMPANG SEKALI. Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu