Sunday, May 6, 2012

Tak setuju dengan Bersih 3.0 Tunku Aziz DAP bakal dipecat ?

Seperti yang kita tahu proses demokrasi dan hak bersuara dalam kumpulan Pakatan R hanya berlaku apabila ia melibatkan kepentingan mereka , namun sekiranya tidak maka mereka akan menggunakan sistem kuku besi. Ini lah yang berlaku pada Dr. Hassan Ali di dalam PAS , terkini mungkin perkara yang sama akan berlaku pada Tunku Aziz pula apabila beliau mengeluarkan kenyataan akhbar untuk tidak bersetuju dengan perhimpunan Bersih 3.0 .


Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Malaysian Insider (sumber) pada 5 May 2012, Tunku Aziz teruk di 'belasah' Lim Guan Eng kerana berbeza pendapat mengenai perhimpunan Bersih 3.0 . Lim Guan Eng telah mengatakan Tunku Aziz 'memalukan' parti DAP dengan mengeluarkan kenyataan yang tidak selari dengan kepimpinan yang lain. 


Hari ini (6/5/2012) melalui sumber portal Mole.my , ahli parlimen Kota Alam Shah , M. Manoharan telah mengeluarkan kenyataan supaya Tunku Aziz meninggalkan parti DAP kerana tidak bersependapat dengan Bersih 3.0 . M. Manoharan yang pada satu ketika dulu mencadangkan supaya jalur gemilang untuk ditukar juga meminta Tunku Aziz untuk melepaskan jawatan senator yang dipegang sekarang. Dalam konteks tindakan disiplin DAP,  M. Manoharan patut sedar diri bahawa kenyataan dia untuk menukar Jalur Gemilang sekiranya Pakatan mengambil alih adalah lebih serius dari apa yang diperkatakan oleh Tunku Aziz , banyak bunyi pulak dia ni !

3 comments:

Kalaudah keling tu keling jugaklah..dah ckp dah mana ada tempat untuk org melayu dalam DAP bangsat tu..melayu je yg tak sedar diri di perbodohkan oleh bangsat cina ni..

nak kuar secara depan2 malu terpaksa la berlakon marah sebab tak setuju dgn bersih 3.0...

bagi kami ko ni petualang jugak...

pi mampos la lu...

dah telan air creet cina pastu nak blagak baik...

pejuang hamas...

Hak bersuara hanya utk kutuk Kerajaan. Kalau kutuk pembangkang, HARAM bersuara..

NURUL IZZAH: PENGUNDI LUAR NEGARA LEBIH PENTING DARI PENGUNDI DLM NEGARA? Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu