Friday, May 11, 2012

Sambutan hebat 66 tahun UMNO di Bukit Jalil pada 11 May 2012

Aku baru sampai je di Stadium Bukit Jalil untuk sertai perhimpunan gelombang merah sempena 66 tahun ulang tahun UMNO. Memang ramai giler kat sini, nak cari parking tadi pun susah. Aku letak kereta jauh2 ,kemudian berjalan masuk ke dalam stadium . Seriously bunyi trumpet vuvuzela kat sini betul2 membingitkan telinga. Sapa punya idea la yg agih2 trumpet ni, kan padan muka apa TPM cakap tak berapa nak aku dengar. Ketua ketua rombongan tak ingatkan budak2 ni ke?

Sebenarnya sebelum masuk stadium tadi ada ramai lagi tengah bersantai santai depan screen besar kat luar. Kalau semua masuk mau sesak jugak stadium. Haizzz untunglah orang2 yang tengah duduk di tengah padang tu. Aku kena panjat stadium di tingkat 3 baru ler ada tempat duduk selesa sikit. Masa tengah tulis entry ni, tekak betul2 kering beb,nyesal x beli air kat bawah tadi .

Pecacai2 Pakatan kalau tengah kehadiran macam ni punya havoc boleh ketar lutut beb . Jumlah yang ada di stadium ni kalau turun ke KL boleh telan kelompok Bersih 3.0 ! Amacam ? Baju kuning lawan baju merah ,ehh macam kat Thailand pulak ! Tapi disebabkan ada rasa hormat kepada undang2 negara dan masyarakat yang lain, perhimpunan lebih sesuai diadakan di stadium dan bukan jalanraya. Semasa aku tengah menulis ni, baru je DS Najib sebutkan perkara yang sama, dan aku yakin ramai lagi fikirkan perkara yang sama. Patutlah Bersih 3.0 menolak tawaran perhimpunan di Stadium Merdeka, rupanya bila berada dalam stadium barulah kita boleh lihat dengan jelas jumlah kehadiran. Diaorang target 500,000 yang datang lebih kurang 35,000 , pemimpin2 pakatan kencing kata 200,000 .. Yea lah berteraburan di jalanraya, nampak macam ramai..padahal pusing2 muka tu jugak.
Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

1 comments:

apela bodo sangat ko nie.... org brhimpun sebab ada tujuan, sukarela, x dipaksa, x dapat upah.... puak2 umngok himpun di sewa bus, kena paksa, tiada benda nk dperjuangkan... kan lain tue siap hotel lg... duit rakyat gak habis.... lg satu bersih tue untuk bersihkan
pilihan raya, umno pun bleh join.... sebab pilihan raya sblm nie, mat indon, bangla, myanmar boleh undi untuk bn...hmmm....pikir2kanlah....

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu