Wednesday, May 9, 2012

Kisah Sebenar Cincin USD 24 juta dari Mursyidul Am TIBAI

Pada hari Isnin (7/5/2012) , aku ke Gombak kerana ada urusan .. kebetulan ada ceramah politik di kawasan berdekatan , dengarnya satu ceramah dari UMNO dan satu ceramah dari PKR . Ceramah politik PKR aku boleh agak la nak buat 'control damage' pasal gambar2 lelaki yang menyerupai Azmin tersebar . Kalau aku pi dengar ceramah kat sana aku tau conclusion ialah UMNO yang memaksa 'Azmin Ali' membiarkan zakarnya dikulum , opss UMNO yang memfitnah 'Azmin Ali' dengan menggunakan seseorang lelaki yang amat serupa dengan beliau . Jadi aku pilih untuk dengar ceramah UMNO la .. dengar kata Mursyidul Am Tibai , Zahid Mat Arip akan berucap .


Tempat ceramah memang agak sempit, kerajaan PR Selangor katanya tak bagi kebenaran untuk penggunaan padang2 dan dewan2 ceramah . Tapi kehadiran semalam memang mantappp !!! Ceramah dimulakan oleh Zulkifli Nordin, lepas tu Mursyidul Am Tibai , saudara Zahid Mat Arip berucap, sayang aku tak sempat rakam video ceramah beliau . Memang terbaik .. apa pun yang menarik semasa ceramah beliau ialah penjelasan mengenai cincin USD 24 juta yang dikatakan dibeli oleh isteri Perdana Menteri , Datin Seri Rosmah Mansur.  Zahid berpeluang mendengar penjelasan Datin Seri mengenai cincin USD24 juta itu ...


Begini ceritanya , Datin Seri Rosmah semasa lawatan beliau ke luar negara telah ternampak cincin yang berharga USD 24 juta ini dan terlintas di fikiran beliau untuk bawa ke Malaysia sebagai pameran untuk jemputan2 kehormat dalam program amal oleh BAKTI (Badan Amal dan Kebajikan Tenaga Isteri2 Menteri).  Hasil jualan meja-meja yang dibeli oleh jemputan2 kehormat untuk majlis pameran cincin USD 24 juta ni disalurkan untuk tujuan kebajikan .

Cincin tu masuk ke Malaysia atas nama Datin Seri Rosmah atas kapasiti beliau sebagai presiden BAKTI , lepas habis pameran cincin tu dibawa keluar . Wang yang diperoleh hasil dari jualan meja semasa pameran disedekah untuk program2 kebajikan . Dalam kes ini , bangsat nombor satu ialah pengkhianat kakitangan kerajaan yang tak 'check' betul2 atas tujuan apa cincin tu dibawa masuk . Atau memang dia tau atas tujuan apa tapi sebab nak buat isu , dia pi bagitau dengan kumpulan parti politik yang mendalangi huru-hara semasa perhimpunan Bersih 3.0 tempoh hari.

Oleh itu nasihat aku kepada pembaca2 .. siasat dulu sesuatu berita sebelum jadi tukang sebar fitnah . Macam kes gambar lelaki menyerupai Azmin Ali dalam bilik air tu... gua siasatttt betul2 beb , compare dengan baju2, bentuk bahu , rambut dan macam2 lagi lerr, tak nak jadi tukang penyebar fitnahhh  la katakan..

0 comments:

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu