Friday, May 25, 2012

Azmin Ali bengang bila dijerit 'YB Jamban' dalam sesi dialog bersama penduduk !

Sebagai seorang penduduk yang tinggal berhampiran Kelana Jaya, aku terpanggil untuk menghadiri sesi dialog bersama penduduk mengenai pembangunan tanah di padang bola Kelana Jaya bagi membina beberapa blok kondo mewah dan bangunan2 komersil . Sampai saja daad  epan pintu masuk , kereta aku dah kena tahan . Pakcik RELA tu tanya dari mana ? Aku jawab dari Kelana Jaya untuk dengar sesi dialog , kemudian dia cakap ada bagi nama tak ? Aikk ?? Bagi nama ? Kemudian dia belek2 kertas yang ada list nama2 orang dan dia cakap kalau nama takde tak boleh masuk .. Cisss apasal diaorang takut sangat nak bagi orang luar join sekali dengar sesi dialog tu .



So aku park kereta kat tempat lain , kemudian buat bodo jalan depan pakcik2 RELA tu dengan beberapa orang. Pakcik2 tu tak tahan .. rupanya bila sampai di dewan ada satu lagi halangan , kena daftar depan pintu masuk . Masa tu aku nampak wartawan2 tengah menunggu di luar (termasuk wartawan TV3) , tiba2 ada sorang wakil penduduk yang ada dalam dewan bising2, dia buka pintu suruh wartawan2 ni masuk .. apa lagi gua pun mencelah je lah ! Rupa-rupanya dalam dewan dah panasss ... muka2 YB kat depan terkedu bila bertubi-tubi diasak oleh macam2 soalan dari penduduk . yang hadir malam tu bukan melayu je, cina ada dan india pun ada . Aku terdengar seoarang pakcik tu berkata .. "diaorang ingat kita ni bodoh ?" , ada beberapa group makcik2 pulak tak henti2 mengomel .



Kemudian konsultan berucap, cerita itu ini . Masa dok cerita perancangan itu ini pun penduduk belasah jugak. Semua suruh hentikan ja cadangan itu dan ini , yang penting hentikan projek pembangunan di padang bola PKNS tu. Tiba giliran konsultan trafik bila dia sebut buat masa sekarang masalah trafik di Kelana Jaya memang tak ada penyelesaian lagi . Bertambah-tambah la angin penduduk yang hadir tu .. depa kata kalau dah tau tak ada penyelesaian buat apa nak tambah lagi masalah , Paradigm mall yang baru dibuka tu pun dah bagi cukup pertambahan masalah pada diaorang . Masing2 garang beb .. muka YB PKR ,Nik Nazmi dan Azmin Ali masih 'cool' lagi .



Tiba giliran Azmin Ali berucap , dia mula 'start' buat cerita kononnya macam kerajaan PR ni membela rakyat , kata Azmin semua permasalahan yang ditimbulkan akan dibawa kepada pengetahuan Menteri Besar , dan untuk ambik hati penduduk dia cakap projek ni akan ditangguhkan . Dapatlah tepukan sikit ... tapi sorang penduduk ni potong 'stim' bila dia kata kat Azmin tak payah pusing sana pusing , bagi saja jawapan samada projek ni akan diteruskan atau tidak..Azmin berdalih dan berkata itu saja apa yang ingin beliau sampaikan dan terus mengambil balik tempat.

Pada satu ketika Azmin naik angin apabila salah sorang hadirin menjerit 'YB Jambannnn !!' Melompat dia bercakap jangan buat fitnahhh dengan nada yang agak tegas . Aku nak tergelak pun ada , dan bila melihat reaksi orang ramai yang hadir tersenyum sinis lagi lah aku nak tergelakk ! YB Nik Nazmi pulak kena 'sound' dengan penduduk apabila salah sorang yang hadir berkata kenapa YB membela pemaju yang beberapa orang saja bilangannya dan bukkannya penduduk disitu yang telah mengundi beliau untuk menjadi wakil mereka . Pheww memang panas.. patutlah diaorang beria sangat untuk menghalang wartawan dari masuk kedalam dewan tadi !

21 comments:

nah kau YB Jambann... hahahaah...

Kita nantikan kesudahan cerita "ISTERIMU KEKASIHKU", video tajaan aiskrim MAGNUM!

Puak2 ini dalam UMNO dulu yang bertuankan Al Juburi yang banyak terima rasuah daripada pemaju.

Bila dah jadi Orang PKR nak tutup pekong mereka UMNO lah jadi mangsa.

Wahai orang2 Kelana Jaya Syabas. Kenapa Wakil Rakyat yang kamu pilih berjuang untuk pemaju bukan untuk kami yang memilih mereka untuk mewakili kamu?

Pemaju dah atur dengan Wakil2 Rakyat ini. Kalau tidak mana datang kemewahan yang mendadak dikalangan wakil2 rakyat Pakatan dewasa ini.

Raja segala Rasuah dan Kospirasi adalah Kepala Umum mereka. Semenjak Menteri kewangan lagi. Sekarang rakyat dah tahu siapa sebenarnya dalang menghancurkan negara.

Projek sana, projek sini, semua itu ada habuan beb. Kita bungkus mereka kali ini.

STOP!! NO more vote for PR!!!!!!!!!!!!!!!. AKU DAH MENYAMPAH..HATI TAK PERNAH NAK TENANG DENGAN PAKATAN ROSAK NI.

UMno...
AKU TAK PERCAYA LAMA DAHHHH....TAPI TAK FAHAM SEGELINTIR PENYOKONG PR BAHLOL ...SOKONG MEMBABI BITA ,PERCAYA KELENTONG KAKI PUTAR ALAM LAGI PEROSAK UMAT ...MOGA ALLAH BERI PETUNJUK DI DUNIA NI JUGA !!!

amekkk koo..sapa suruh pangkah malaun2 ni dulu..terima laa habuan korang..lari dari sipenyangak jumpa dengan dengan sipenyamun..

Nak bagi nasik tambah sikit kat Anon 9.22 AM. Video tajaan aiskrim MAGNERMMMMMMMMMMMMHHHH....!

KITA SUDAHKAN PERANGAI PAKATAN ROSAKKAN NEGARA INI DALAM PRU AKAN DATANG..KITA SELESAIKAN ONES FOR ALL.

Selamat tinggal PKR dan Pakatan Rakyat.Kami di Sabah pun telah bergaduh kerana menyamakan TUHAN kami.kami tak sanggup menyamakan TUHAN dan kepercayaan kami dengan orang lain.Akibat kalimah ALLAH kamki di Sabah sudah tidak percaya sama PKR. Selamat tinggal kami akan terus undi PBS,UPKO ,PBRS,UMNO MDAN CALON BJN.HUidup BjARISAN. puji Tuhan

berkobar2 nampak.....jgn cakap jerr.....let practise it.....kasi hantam ni pr....kasi ancuss ni pr......sebarkan matlumat yg factual ke seluruh negara psl kehancuran yg depe bwk.....pls be reminded N9 nmpk cam dema ada potensi beso.....so, let gayang this kind of information ke org N9

He can't cover his dirty acts could he? with all that is going on for Anwar Ibrahim, Azmin,Onani actor and Stopa Spender! Malaysians are watching the best dramas of the century,and by PKR and PAS best actors, and only in Malaysia!

Yang join PKR semuanya sakit jiwa....suka seks bebas.

Padan ngan muka rakyat Selangor lari dari mulut rimau masuk mulut buaya.Habis le Selangor.Next PRU rakyat Selangor dah kena gadai jdi macam dlm cerita Filem P.Ramlee....3 Abdul.He....he...he.Lelong...lelong...lelong!!!

Hahaha.. Bodoh sial org umno. dok melalak dlm ni, bajet nk mng GE depan, hahaha. Umno tu dah nak mampos dah. sedar2 la. mahathir pon cakap org pandai2 x masuk umno dh skrg. tggal yg bodoh2 mcm korang je. hahahaha

Budak2 macai UMNO & BN sekolah x lepas..Bersoraklah korang kuat2 kat cni...syiok sendiri..xde sape nak baca tulisan ko ni..Otak kartun! ade hati nak cakap politik..bidaman kejadah,hahahaha....puii!

Sebelum PRU-13 Malek itik janji pemaju tak amik projek di kmpg ... Setahun saja kami tenang.... Pastu org kmpg dpt surah pindah bila cari dia .... Tiba2 Disapear.... Sorylah PR aku tak percaya dah pada PKR... Hgpa tunggulah cina yg nk. Vote hgpa.

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu

Link Blogger Negeri Sembilan / Melaka/Johor