Saturday, April 14, 2012

Video & Gambar-gambar Sekitar Demonstrasi Mansuhkan PTPTN (14/4/2012)

Demonstrasi mansuhkan PTPTN hari ni (14/4/2012) nampaknya tak berjaya mengumpulkan sasaran 5,000 orang . Dari apa yang aku tengok masa demonstrasi tadi , nampaknya jumlah yang hadir tak sampai 1,000 . Tapi  demo bantah PTPTN hari ni betul2 menyakitkan hati ! Bukan pasal apa , aku pi Dataran Merdeka seawal jam 12:30 hari nak tengok demo tu dari A sampai Z . Sekali depa pi ubah venue laaa ! Depa berkumpul dekat Masjid Jamek dan mula berarak sampai ke persimpangan Dataran Merdeka ! Kenapa depa tak sebarkan perubahan lokasi berkumpul ni ? Kan menyusahkan penyokong lain, dan wartawan2 yang dok menunggu dekat Dataran Merdeka.


Dan persoalannya macam mana jumlah yang tak sampai seribu berarak tu boleh tau pulak ? Pendapat aku mereka yang berarak tu dah di'kowtim' awal2 dengan penganjur pehimpunan . Dari muka2 yang aku tengok berarak tu , aku berani jamin bukan semuanya mahasiswa , entah budak2 sekolah mana pun depa pi rembat apa ! Kelihatan beberapa orang2 tua 'feeling' mahasiswa pun join sama .



Masa diaorang tengah berkumpul dekat simpang nak masuk Dataran Merdeka , banyak kenderaan bunyikan hon , korang dengar sendiri la dalam video yang aku rakam kat bawah ni. Sesambil tu terdengar juga cakap2 orang lalu-lalang kata budak2 ni menyusahkan betul . Terdengar cakap2 pelancong asing yang berdekatan memberi komen sambil ketawa apabila melihat gelagat 'bahalol-bahalol' disitu tak ubah macam beruk. 






Kalau ditengok dari video dan gambar2 di atas , takde lah ramai yang join himpunan mansuh PTPTN . Campur tolak bahagi darab tak sampai 1,000 pun , kah kah kah . Masa depa berarak nak ke SOGO , aku dah tak 'follow' lagi , cukup la tengok jumlah kehadiran yang tak seberapa ni . Banyak dah reporter dan blogger lain buat 'coverage' .  Cukup lah aku tengok dan dengar dengan mata telinga aku sendiri reaksi rakyat yang lalu lalang masa 'beruk-beruk' ni meliar di bandaraya tadi, masing2 cukup menyampah dan sakit hati !


Last but not least , perhimpunan mansuhkan PTPTN ni kononnya 'pra-Bersih 3.0' , Hishammudin Rais cakap kehadiran bagi Bersih 3.0 nanti 500,000 orang . Kah kah kah .. tengok jumlah 'beruk-beruk' upahan yang hadir hari ni , aku boleh agak , jumlah 500,000 orang tu setakat retorik kosong . Kalau tak sampai jumlah 500,000 orang untuk Bersih 3.0 , boleh la Hishamuddin Rais kasi 'blowjob' sama dia punya boss . Kah kah kah . Anyway.. enjoy the video !


2 comments:

Bodoh, bodoh, bangang, bangang, sewel, sewel hahaha.. Jokiden berada di sana jam 5.00 ptg lebih kurang, tapi semuanya dah berakhir. Jam 5.30 hujan, Jokiden kena teh tarik di Res Zam Zam.. santai hahaha.. Demo gagal

tak ramai sbb mahasiswa masih mampu berfikir secara logik bukan mudah di pengaruh mana2 puak yg memanipulasikan keadaan....demo yg tidak mempunyai motif yg tepat....seterusnyer memalukan....menunjukkan pemikiran yg tidak matang.........bagus pown gagal....

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu

Link Blogger Negeri Sembilan / Melaka/Johor