Friday, April 20, 2012

Bersepah dan Bunga2 Maksiat! Beruk-beruk Dataran Mencemarkan Pandangan !

Tengahari tadi aku ke Dataran kejap, saja nak tengok keadaan 'beruk'2 dataran yang katanya kena belasah semalam. Kesian betul aku tengok keadaan diaorang tak terurus,baju kotor,comot dan bersepah sekali tempat 'perkhemahan' 'beruk'2 dataran ni. Buat malu kat pelancong2 yang datang melawat Dataran je..

Yang menarik perhatian aku semasa kunjungan tadi ialah kelibat beberapa orang wanita yang boleh dikatakan 'seksi' ... Hmm patutlah beria-ia berkhemah beramai-ramai, bercampur laki pompuan. Maksiat berleluasa! Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan mintak campur tangan, entah apa2 yang diaorang buat tengah2 malam tu.

Selain tu, aku agak musykil sebab yang ada di khemah tu tak nampak macam student pun. Macam muka2 'aktivis' penyibuk yang agak 'familiar' pun ada.Masa aku kat situ tadi bilangan yang aku rasa betul2 student boleh dibilang dengan jari. Tadi aku ternampak jugak sorang budak satu fakulti dengan aku masa di UTM dulu, aku ambik pure mechanical , mamat ni ambik metallurgy, tapi aku tau mamat ni selalu 'repeat' maybe kena tendang sbb last aku nampak dia masa 3rd year. Apahal pulak menyibuk kat dataran tu? Senang2 nak minta kerajaan mansuh PTPTN lepas ko gagal kat U dulu?

Dari maklumat yang aku dapat, malam ni (19 April) patut ada raptai Konsert Diraja di Dataran Merdeka. Seronoklah 'beruk2' ni tengok ramai orang yang hadir. Mungkin ada yang akan feeling kehadiran ramai orang tu sbb nak menyokong diaorang. Pigidahh ! Nanti 21 April Konsert Diraja akan diadakan di Dataran Merdeka ,aku minta pengunjung2 yang ada kat situ berkumpul ramai2 dan sorak ramai2 kat 'beruk'2 dataran ni suruh diaorang balik...BALIK ! BALIK ! BALIK !
Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

1 comments:

Apa DBKL buat? Tengok je, buat malukan apabila pelancong tengok. Suruh mereka berdemo depan pejabat PAS, PKR atau DAP. Betul orang cakap DBKL dah dikautim oleh Anwar.

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu