Thursday, April 26, 2012

Ambiga 'sokong' kempen TIBAI setelah 'sasau' dibantai KJ dalam debat

Debat antara Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Khairy Jamaluddin dan Ambiga yang dianjurkan semalam  (26/04/2012) oleh The Malay Mail memang mantap . Debat yang diadakan di Bandar Utama Golf Course di Bandar Utama semalam telah membuka pekung yang cuba disembunyikan oleh penganjur Bersih 3.0 . Kehebatan Khairy Jamaluddin berdebat dengan fakta dan 'argument' yang jelas dan tepat menyebabkan wakil Bersih 3.0 tak senang duduk . Ambiga lebih banyak membelek-belek semula pada kertas2 yang dibawanya, sebaliknya Khairy berdebat dengan hanya sesekali membelek kertas , seolah-olah semua fakta dah terlekat di kepalanya . Aku melihat semua ni melalu 'live streaming' di mobtv.my .


Hujah2 yang dikeluarkan oleh Ambiga mengenai ketelusan SPR dipatahkan dengan mudah saja oleh Khairy Jamaluddin. Soalan yang diajukan kepada Khairy Jamaluddin dijawap dengan jawapan yang bernas , sebaliknya di pihak ambik lebih banyak menimbulkan persoalan dari menjawab jawapan itu sendiri .Malah gaya hujahan Khairy yang lancar juga diakui oleh pemimpin DAP dalam timeline twitter salah seorang dari mereka. 


Nampaknya , perdebatan yang diadakan malam ini mendedahkan penipuan yang cuba disebar oleh penganjur Bersih 3.0 . Rakyat Malaysia yang faham dengan isi perdebatan seharusnya sedar apa yang dicanangkan oleh pengajur Bersih 3.0 selama ini hanyalah pembohongan semata. Aku tak nak , ulas tentang isi debat , pembaca boleh menonton sendiri di http://mobtv.my/talkshow-1269.html dan membaca di portal onlineThe Malay Mail http://www.mmail.com.my/story/spark-debate-2-live-feed


Penonton di sebelah pihak yang menyokong Ambiga juga boleh dikatakan agak kurang ajar apabila salah seorang penonton yang bertanyakan soalan berebut-rebut mikrofon dengan pengacara majlis . Sikap yang ditunjukkan ini membuktikan mereka yang menyokong Bersih 3.0 bukan dari kalangan mereka yang berotak dan beradab . Malah sikap yang ditunjukkan itu juga manifestasi kekecohan dan provokasi yang bakal di tunjukkan peserta perhimpunan Bersih 3.0. Anyway , skrip dalam gambar tu adalah hanya dari daya imaginasi . 


Selepas majlis ada dikalangan sahabat yang bergambar dengan Ambiga, yang paling menarik salah seorangnya memakai dan memaparkan pada kamera baju TIBAI yang dipakai . Mungkin setelah bergambar Ambiga menyedari baju yang dipakai memaparkan perkataan TIBAI maka , sahabat2 tadi disuruh menanggalkan baju yang dipakai itu . 


Namun , sahabat tadi dengan selamba membalas kenapa mereka tak melakukan perkara yang sama pada hadirin yang memakai baju t Bersih 3.0 . Mendengar jawapan itu , Ambiga tergamam dan terus chow !! !

8 comments:

Sebelum kita TIBAI , kena CIBAI(Cari Individu bernama Anuar Ibrhim) dulu, selepas itu kena SIDAI (Semak Individu Dengan Anuar Ibrhim).

Assalam Bro

Sokong anon yang kat atas tu... last sekali lupuskan terus... sampah kalau tak dilupuskan bau busuk...

kenapa tak buat live saja debat ni..
etlis rakyat boleh nampak..
dan kredibiliti kualiti kepimpinan UMNO terbukti ditonton rakyat..
baru rakyat atas pagar seperti saya kembali menyokong UMNO dan BN..

Aku setuju,minta debat ni tayang kat tv baru rakyat tau tembelang bersih!

This pretty much shows Datuk Ambiga's openness
She's willing to take pictures with everyone regardless of their political affiliation

Saya rasa kalau Ambiga tolak pengambilan gambar dgn saudara dlm gambar sbb dia pakai t-shirt TIBAI, nanti puak2 UMNO akan kata Ambiga barua Anwar pulak

Kudos 2 Malay Mail 4 organizing the debate
Kudos 2 Datuk Ambiga and YB Khairy 4 a very enlightening and informative

Both elaborated conclusive facts and figures and brought forward credible arguments that there is no clear cut winner


Hope to see a televised debate between PM Najib n DS Anwar Ibrahim
Baru rakyat boleh menilai dan tengok siapa yg akan demam:
Najib atau Anwar?

Pada aku, nampak hujah KJ lebih bernas dari Ambiga..

BUKTI JELAS AMBIGA & BERSIH SENGAJA NAK CETUSKAN KEKACAUAN! Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu