Sunday, March 25, 2012

Terkini : Timbalan Menteri yang hadir di majlis bantahan Dong Zong hampir ditumbuk !

Diberitakan Datuk Wee Ka Siong dihalau semasa protes bantahan Dong Zong berkenaan kekurangan guru berbahasa cina di sekolah2 SRK (C).  Menurut laporan, ada di antara peserta perhimpunan menerpa Timbalan Menteri berkenaan dan cuba menumbuk beliau ! Perghh ganas gila... nasib baik aku tak masuk dalam kawasan tu tadi . Gua tersilap pakai baju masa keluar tadi , sah-sah tertulis "NADI RAKYAT" ... beberapa orang dah pandang aku semacam je . Nasib takde yang 'snap' gambar, harapnya begitulah..



Apa yan dikesalkan, peserta2 perhimpunan itu lebih banyak membuat bising dan mengejek Timbalan Menteri berkenaan dari mendengar penjelasan yang sepatutnya. Selepas perhimpunan itu berakhir , terdapat sekelompok manusia 'kurang ajar' melolong menyuruh Datuk Wee Ka Siong meletakkan jawatan dan dikatakan juga terdapat seseorang cuba menumbuk beliau tetapi dapat dihalang oleh pasukan keselamatan di situ !! Cisss... apasalll la aku tak tunggu sampai habis tadi ! Opss lupa aku pakai baju "NADI RAKYAT" , silap hari bulan bukan seseorang je nak bagi penumbuk , keh keh keh.




Jadi nilaikan lah sendiri , bagaimana pemimpin Pakatan Rakyat mengajar penyokong-penyokong mereka menjadi manusia yang kurang ajar dan tersangat 'holigan' ! Ingat kejadian kat Penang tak ?? Sibuk kata orang 'uncivilized' , tak hormat majlis dan bla bla bla.. Masa kekecohan tu ada yang nak pi tumbuk Lim Guan Eng ka ? Paling2 pun tunjuk tapak kasut ja !

6 comments:

ini cina babi dan melayu babi..cina tak sedar diri..suruh tukar sekolah wawasan tk nak lepas tu susahkan org..inilah akibatbya kalau punyai pm penakut dan hisamudin dayus...species cina babi dan pas babi ni bagi buntuk kat kao..apa lagi najib ,berilah semua haerta melayu pada cina ni..buntut pun kau MBIK LAH

selalunya permintaan dong zhong sesuai untuk menyelesaikan masalah jangka pendik sahaja.

Sepatutnya sekolah cina ni dah lama dihapuskan sejak merdeka dulu. Mana ada negara dlm dunia ini yg ada sistem pendidikan vernakular macam Malaysia? Sedangkan Singapura yg majoritinya kaum cina pun hanya ada satu sekolah nasional yg guna bahasa Inggeris sebagai bahasa pengantar. Melayu patut sedarlah, kaum cina pendatang ni tak akan menghargai bangsa melayu ni selamanya walaupun diberi apa pun. Yang mereka nak negara Malaysia ini kepunyaan mereka dan melayu boleh belah dari sini. Kerajaan Umno yg memerintah tersangat cetek perancangan masa-depan untuk membentuk bangsa Malaysia yang sebenar. Kaum cina ni tak kira yg sokong DAP, MCA atau Gerakan, mereka ini semuanya sama saja. Yang terbaik bagi melayu skrg ini ialah kena bersatu semula dan biarkanlah kaum cina semua sokong DAP. Kalau melayu memerintah kembali secara majoriti, laksanakanlah strategi meramaikan kembali P.Pinang, Pangkor, Setiawan, Ipoh dan bandar2 lain dengan bangsa melayu. Kalau tidak, gelaplah masa depan melayu dibumi sendiri. Pemimpin melayu dulunya dan juga sekarang, tidak cukup bijak untuk mengelakkan pengkhianatan kaum cina ini dari tidak berlaku. Sepatutnya, bangsa melayu awal2 lagi telah memikirkan untuk melaksanakan 'Plan B' bagi menghalang kaum cina ini dari menakluk Tanah Melayu. Tapi melayu, tak sedar2 lagi hingga sekarang. Bodoh hingga ke saat ini, khas untuk pemimpin melayu yang ada dalam Umno, PAS dan PKR.

bila nak PRU melalak lar puak tak sedar diri ini... harap PM jangan tunduk kepada puak babi ini... gap antara bangsa semakin besar dengan adanya sekolah vernacular ini... dalam 50 tahun lagi, seorang cina pun tak tahu bahasa kebangsaan... memang hancus Malaysia masa tu...

Kerajaan terpaksa mengendur dan mendengar tuntutan mereka natijah drp pemimpin2 Melayu sdiri yg ingin berikan beberapa keistimewaan yg kononnya adalah hak yg saksama...harap beri undi pd UMNO kali ni dan seterusnya UMNO lakukan sesuatu utk mantapkan lagi Melayu...usah hiraukan pencacai2 UMNO yg ingin buat duit berbukit shj...INGAT kali ni last untuk UMNO...buktikan yg UMNO membela Agama bangsa dan Negara...last warning...ni last undi untuk UMNO..jika xberubah...semua akan lingkup...INGAT UMNO...KALI INI SAHAJA UNDI UNTUK ANDA JIKA MASIH MEMBELA PENCACAI2 YG MAHU HIDUP MEWAH INGAT!!!

Bodohnya banyak sangat penyokong tegar" Raja kemut keliling seMalaysia".

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu