Friday, February 24, 2012

Dah jadi trend ke kereta yang dinaiki pemimpin PR langgar orang awam ?

Hari ni di portal Malaysiakini dah keluar cerita pasal punca kereta Anwar kena pecah masa dia pi berceramah di Sembrong , rupa-rupanya kereta Anwar ni dah melanggar salah sorang penduduk yang membantah kehadiran Anwar di tempat mereka. Patut lah orang-orang kat situ naik 'hantu' sampai kereta kena pecah , dah la kehadiran tak dialu-alukan , pi langgar pulak orang tempatan !


Cerita penuh di petikan bawah ;

An Umno Youth member who was on the frontline of the demonstration at the Sembrong PKR headquarters last Sunday night said things went haywire when Opposition Leader Anwar Ibrahim’s Mercedes Benz accidentally hit a demonstrator.

Apa dah jadi 'trend' ka pemimpin2 PR melanggar orang awam ? Ingat kes Tian Chua dulu ? Kereta yang dia naik tu pun langgar orang jugak , meninggal mangsa langgar tu , yang sedihnya mangsa adalah seorang askar, orang yang mempertahankan negara.. khabarnya putus tangan . Kereta dan pemandu ditahan di balai polis, tapi Tian Chua selamat le sebab dia tak drive kereta tu... bagi arahan suruh bawak laju je kot takut terlewat untuk program ceramah bersama Anwar di Mersing.  Dia blah terus je ke Mersing lepas tu ... macam tak kisah dengan nasib orang yg kena langgar tu..


Satu lagi, kes ADUN DAP Sekinchan, Ng Sue Lim .. kes langgar jugak! Dia pi langgar budak universiti tempatan dekat simpang lampu isyarat UNISEL..khabarnya budak kena langgar koma , sekarang tak tau la dah ok ke tak (kes 2010) . Kalut lepas langgar orang sampai koma , dia cepat2 buat report polis kata budak yang dia langgar tu yang bersalah . Menurut saksi yang ada di tempat kejadian , diaorang dapat bau arak ketika ADUN DAP tu bercakap-cakap lepas kejadian dan juga masa membuat laporan polis .


Isk isk isk..belum perintah negara lagi dah kes langgar bagai .. lepas tu tak nak mengaku salah pulak! Bayangkan kalau puak-puak ni perintah negara, silap haribulan pantang leka sikit habis kena lenyek.Sibuk dok berjaja fitnah kat ceramah-ceramah kata orang tu orang ini jahat, tapi keselamatan orang lain diabaikan..apa kalut sangat nak sampai tempat ceramah? Takut silibus fitnah tak abis ka?

0 comments:

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu